overskrift tur 2025

Herover ses deltagerne på turen.

Sidst ændret 13-07-2024

tekst udflugter

tjek flypriser

Thai airFlypriser tjekket den 15-07-2024 klokken 15:41 med afrejse den 21. januar 2024 og hjem den 12. februar 2024 og da var prisen med Thai Air fra København til Bangkok/samt retur = 7835,00 pr. person.

Thai airVælger vi derimod at flyve med QATAR Airways og mellemlande i DOHA - vil prisen på billetten være kr.: 6064,00 pr. person. Der vil altså være mulighed for at spare kr.: 1771,00 pr. person. Vi skal så påregne at have en ventetid i DOHA Lufthavn på 3 timer og 5 minutter på vej ud og 2 timer og 5 minutter på vej hjem. Det er altid en overvejelse værd at tænke over denne alternative mulighed. Den besparelse, der er på billetten, vil selvfølgelig blive brugt lidt af ved ventetid i lufthavnen (mad & drikkevarer købt i lufthavnen).

Vi har tidligere brugt denne alternative måde og har på den måde fået en extra oplevelse på turen 1.

Jeg tror at vi kommer til at tage begge muligheder med i vores overvejelser når vi kommer til den tid, hvor vi skal bestille fly-billetter.

prik

kontorNår jeg skal igang med sådan en opgave her - som jeg iøvrigt synes er meget spændende - så er der flere ting, som løber igennem hovedet på mig. Jeg kan vist godt tillade mig at sige at jeg har en vis erfaring på dette område og derfor er der også nogle ting, som absolut skal være i orden.

Jeg vil jo helst lave en ferie som alle er tilfreds med og de oplevelser man får på turen - skal være nogle som man vil huske for noget godt og ikke det modsatte.

Det første der skal være i orden - er selvfølgelig det flyselskab man flyver med. Der skal være så kort en rejsetid som muligt og der skal være den forventede underholdning og forplejning ombord i flyet. Vi vil her gå efter at flyve med Thai Airways.

Men når dette er skrevet - så skal billetten også være til at betale - indenfor rimelighedens grænser.

Det næste der skal være i orden, er det hotel man skal bo på i den periode man er i Thailand. Og det kan være den store "Joker" i planlægningen. Billederne på nettet kan nemt snyde og man kan komme ned til "et skod Hotel" - det har vi desværre også prøvet i de 30 ferier vi indtil dato har lavet. Det ødelægger ikke bare ferien for alle medrejsende - det ødelægger også mit humør på hele turen 129 .

Den 14. januar 2024 bookede jeg hotellet "Baron Beach Hotel i Pattaya" til hele vores ophold i Thailand. Hotellet så fornuftigt ud på de billeder der var tilgængelig på nettet. Pris og beliggenhed var rigtig god ... så jeg troede at jeg havde lavet en god handel her.

Heldigvis har jeg gjort det, som jeg de fleste gange gør - nemlig at booke sådan at man betaler ved ankomst og at hotellet kan annulleres helt frem til dagen før ankomst til dette.

Vi havde booket samme hotel til vores (Lene og mig) ferie her i august/september 2024. Vi ville så derfor have mulighed for at se hotellet efter i sømmene og vurdere dette.

Vi har så imedlemtiden brugt "oceaner af tid" på at finde oplysninger om dette hotel - både på nettet og adskellige film på YouTube m.m.

Det vi, så efter dette, har besluttet, er at vi dropper dette hotel - både til vores ferie her i år som Lene og jeg er på og den ferie som vi planlægger for 2025.

Ud fra det vi har kunnet se på diverse medier på nettet . så vil det slet ikke leve op til vores krav.

Jeg har annulleret disse bookinger og har fået bekræftelse på, at vi er helt ude af disse aftaler.

Så resultatet er nu at vi starter forfra og derfor er siden her også totalt anderledes end den du så - hvis du tidligere har kigget på siden.

Lene og jeg har valgt et dyrere hotel til vores ferie her i august/september 2024. Vi har valgt et hotel som vi tidligere har boet på og som vi ved er i orden.

Vi har undersøgt muligheden for at gøre det samme for turen i januar 2025 - da jeg ved at alle vil blive tilfreds med denne løsning.

Det kommer så også til at betyde at turen vil få en anden pris, end den som vi først troede ville blive prisen.

Der er blandt deltagerne på turen et ønske om kun at rejse i 2 uger og der er blandt andre på turen om at rejse i 3 uger.

Så derfor vil jeg prøve at lave et forsigtigt budget på begge muligheder. Jeg sætter en dato på disse budgetter for at have noget at søge på. Datoerne kan vi jo skubbe lidt frem og tilbage sålænge vi ikke har booket flybilletter.

Inden vi kommer med tal på de forskellige løsninger - vil jeg lige vise lidt fra hotellet som vi har kig på.

Discovery6

Hotellet spænder mellem 2 gader - "Beach Road og Second Road" - og der er lige meget liv i begge gader. Trafikken er ènsrettet i begge gader - så derfor vil vi komme meget i begge gader.

Når man rejser ud fra hotellet kører man fra den ene gade og når man komme tilbage til hotellet komme man fra den anden gade.

Hotellet byggede i 2022 et nyt tårn og det er i dette tårn vi planlægger at bo. Vi kan bo i toppen af hotellet hvis vi ønsker dette - Det har vi tidligere benyttet os af. Vi skriver bare til hotellet, når vi har booket dette.

Stranden ligger lige på den anden side af gaden ved hotellet (Beach Road).

Discovery6 Billedet er fra 2023 da vi var der sidst.

Hotellet har 2 pool-områder. Det ene pool-område ligger lige ved den blok vi planlægger at bo i og det andet pool-område ligger ned mod vejen (Beach-road). Vi har altid foretrukket det ned mod vejen, fordi der er mere liv der og der ligger en restaurant sammen med poolen - hvor man evt. kunne købe en øl/vand 129 og det er jo en vigtig detalje.

Lige ved siden af dette pool område ligger en lille restaurant, som vi tidligere har benyttet til vores frokost og som er billig.

Her ses den anden pool, som ligger ved bygningen hvor vi skal bo. Men nævnt ovenover - vi foretrækker den anden pool nede ved vejen.

Discovery6

Værelserne er der ikke noget at klage på - de er nye og er på 35kvm.

IMG 1595

Udsigt fra vores værelse - billedet er fra 2023 da vi var der sidst.

Vi planlægger at få værelser i toppen af hotellet og helst ud mod byen/havet. Det er noget jeg kan aftale med hotellet efter et have bestilt værelserne.

You must have the Adobe Flash Player installed to view this player.

Morgenmaden er et kapitel for sig selv. Den lille film herover viser hvad du kan forvente at møde når du kommer til morgenmaden.

IMG 1595

Restauranten ved siden af hotellet - rimelig enkel og billig og hurtig at vælge til frokost.

Nem og hurtig frokost

Og altid kolde øl

prik

Du kan se en lille video fra hotellet ved at klikke på linket herunder.

Rundtur på Discovery Pattaya Beach Hotel

Vi var i samme område og på dette hotel i september 2023 og skulle du have lyst til at se filmen vi lave efter denne tur kan du klikke på linket herunder.

Lene og Pouls tur i september 2023

Har du YouTube på dit TV - kan du også finde den der.

ØKONOMI

Den 15. marts 2024 : Jeg vil gerne prøve - på nuværende tidspunkt - at lave et forsigtigt gæt på økonomien for denne rejse.

Udgangspunktet vil stadig være at vi rejser ud den 21. januar 2025 og rejser hjem den 12. februar 2025.

Vi lander altså i Bangkok den 22. januar og kører til Pattaya, hvor vi bor på Pattaya Discovery Beach Hotel (som omtalt længere oppe på siden). Vi har altså 21 overnatninger på hotellet. Datoerne skal lige tages med lidt forsigtighed - da vi går efter den bedste flypris og tirsdagen plejer at være den billigste at flyve på. Derfor regner vi i første omgang på at vi flyver på tirsdage.

3 uger

Løsningen  hvor vi bor på Discovery Beach Hotel.

(Den bedste løsning og den vi går efter)

Samme Løsning med 14 dage.

(Vi sætter dato på de 14 dage senere)

Jeg har taget den beslutning at vi går efter løsningen med at flyve med Thai Air og bo på "Pattaya Discovery Beach Hotel" som er nævnt overover.

Det kan godt være at vi kunne finde et billigere hotel - men så ved vi ikke hvad vi kommer ned til. Derfor går vi efter den sikre og kendte løsning.

idea smiley 2Egentlig troede jeg at vi så nu kunne vente til efterårtet 2024 med at booke hotellet og jeg havde derfor arkiveret sagen og ville så tage den frem igen, når Lene og jeg var kommet hjem fra vores ferie i august 2024.

Det lød jo meget fornuftigt - synes jeg da selv 1 .

thinkingNår man arbejder med sådan en "lille sag" - så kører den i perioder rundt i hovedet og derfor vågnede jeg en nat og tænkte: Hvis nu alle værelser på Discovery Beach Hotel Pattaya ville være udsolgt, når vi venter med at booke til efteråret ? Hvad så ? - så ville vi måske være tvunget ud i at finde et andet hotel vi ikke kender.

For selv om hotellet sikkert har over 100 værelser - så råder "udlejnings-bureauet", som vi bruger, jo kun over et lille antal af disse værelser.

Coffe 10Næste morgen klokken 06:30 sad jeg så allerede ved computeren og søgte på hotellet. Og rigtig nok - så havde Hotel.com kun 7 værelser tilbage af den type som vi ledte efter.

Det er så her min erfaring gerne skulle komme mig tilgode og det gjorde den så også. Jeg fandt hurtigt blyant og papir frem og fik skrevet ned hvad vi skulle bruge og hvornår.

Jeg har derfor gjort følgende:

Prik rødJeg har booket 3 værelser fra den 22. januar til den 12 februar på "Pattaya Discovery Beach Hotel" - det er den type som vi viser længere oppe på denne side. Denne løsning var tiltænkt dem som rejser 3 uger med os.

Prik rødJeg har booket 1 værelse fra den 22. januar til den 12 februar på "Pattaya Discovery Beach Hotel" - Det er den type som vi viser længere oppe på denne side. Denne løsning var tiltænkt dem som rejser 2 uger med os. Når jeg kender datoen på de 14 dages ferie - tilpasser jeg denne booking, så at det kommer til at passe med det ønskede.

Fælles for de bookede værelser er, at vi kan annullere eller tilpasse disse helt frem til den 21. januar 2024 - altså dagen før ankomst.

Og vi kan annullere det hele hvis vi finder en anden løsning som vi hellere vil have.

Og vi betaler først værelserne når vi ankommer til hotellet.

Der skulle så være ro på nu og vi "pauser" lige det videre arbejde indtil Lene og jeg har været i Thailand og tager fat på at søge flybilletter m.m. når vi er hjemmeigen - Men hotellet er altså på plads nu.

Vi arbejder videre med sagen på et tidspunkt....

Vi vil kontakte alle inden vi starter på søgning af flybilletter og det bliver først efter september 2024 .

ihpone

mail2

mail@poullarsen.net

Vi sælger ikke rejser

og vi laver ikke rejseforslag .