forsidebillede

Vi har flere gange været i Jomtien og har flere af disse gange boet på “Grand Jomtien Palace” .

Vi har hver gang benyttet stranden lige over for dette hotel .

På denne strand stiftede vi for flere år siden bekendtskab med en dame som udlejede strandstolene til os . Hun solgte os også drikkevarer og man kunne bestille mad hos hende til frokost , som hun så fik leveret til stranden og vi kunne indtage frokosten der, ganske få meter fra vandet .

Igennem de sidste “ mange år “ når vi kom tilbage til Jomtien , huskede hun os straks når vi kom til stranden .

Det blev efterhånden en fast tradition at når vi var i Jomtien , så boede vi altid på Grand Jomtien Palace og vi benyttede stranden lige overfor . Vi lavede en aftale med “ Stranddamen ” , som vi døbte hende . Hun havde i mange år “kun strandstole” på stranden , men i februar 2022 kom vi i snak med hende omkring solvogne og faktisk kun 1 time efter denne snak , havde vi solvogne til rådighed og vi betalte lidt extra for dem . Vi lavede en aftale for resten af ferien omkring disse solvogne og hver morgen når vi kom over på stranden , stod disse klar til os .

Vi oplevede en service uden lige og vi vil derfor gerne give "stranddamen" de bedste anbefalinger .IMG 0049

Stranddamen hedder “Mem” og er en kvinde i sin bedste alder . Hun har haft pladsen overfor Grand Jomtien Palace i 20 år og vil sikkert også være der de næste 20 år . Hun deler pladsen med sin far , men det er “Mem” der styrer “butikken”.

Vi vil gerne give “Men” de bedste anbefalinger og er du i Jomtien , så tag ud og oplev hendes service . Man ser tydeligt forskellen på Mem’s plads og pladserne på begge sider af hende . Disse pladser kan ofte være tomme for turister det meste af dagen , men på Mem’s plads er der altid turister .

Mem er en flittig og er en dygtig dame . Når jeg sad ved morgenmaden klokken 06:00 på vores hotel lige overfor , kunne jeg se at Mem allerede var igang på stranden . Parasoller , stole og solvogne var allerede stillet op og Mem arbejdede derovre , hvor dem på pladserne på begge sider , først dukkede op senere på dagen . Mem er der selv hele dagen og klokken 17 hverdag pakker hun det hele ned , så at det er klar til at stille op igen - meget tidligt næste dag .

Besøg hende når du er i Jomtien 118.

Du vil blive positiv overrasket .

cirkler2

mail2

mail@poullarsen.net

Vi sælger ikke rejser

og vi laver ikke rejseforslag .