tilbagemelding

Rejsende med Selskabet World Visitor

pammukale 3 turkey 3393412b

Pamukkale tyrkiet

Vi har i et stykke tid haft focus på rejseselskabet World Visitor og deres måde at sælge rejser på. Nogle af vore læsere her på hjemmesiden - der skal på rejse med dette selskab, har lovet at vende tilbage til os, med rapport om hvordan rejsen var og om selskabet overholdt hvad der var blevet lovet.

waiting
Vi har lavet denne side til disse tilbagemeldinger. Vi vil skrive historierne ind - krydret med lidt billeder. Hvis bare vi får teksten fra de rejsende - skal vi nok selv finde billeder. Selvfølgelig må de rejsende også gerne selv sende billeder med, hvis de har billeder, som passer til teksten, som de sender.

Er der andre læsere der har tilføjelser til denne side - så kom endelig med dem ...... send dem til os på mail : Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Også tilbagemeldingerne fra de rejsende kan sendes til denne mail.

Hjemmesiden1

overskrift 570

Overskrift

Vi har fået den første tilbagemelding fra en læser, som har været på tur med World Visitor og turen var til Den Tyrkiske Riviera, som også er nævnt i overskriften .

Maria + mor2Der er tale om en pige med navnet Maria, og som rejser sammen med sin mor   432  .

Vi bringer historien "næsten" ordret som Maria skriver den - så når vi bruger ordene "Jeg og Vi" - så er det altså Maria + mor der udtaler sig.

Og her kommer historien :

Som personer er vi sådan "sammensat" at vi normalt hverken ville vælge at rejse til Tyrkiet eller have valgt nogen form for busrejse sammen med en GRUPPE mennesker, men turen var billig, så vi valgte at prøve dette.

Vi tog afsted uden at have nogen form for forventninger, da der har været blandede meninger og en del skriverier om World Visitor rundt i medierne. Vores ide hjemmefra var, at vi ville være på egen hånd så snart det var valgfrit i turens program og vi ville ud og spise på de lokale steder 201 .

I Antalya lufthavn blev vi mødt af vores lokale guide "Atilla", som fik samlet hele gruppen vi rejste sammen med. Bussen som vi brugte på alle turene, var af rigtig god standard med god benplads, øreklapsæder og et godt klimaanlæg, Så den var helt i top .

Vi blev hurtigt introduceret til 2 forskellige pakker vi kunne tilkøbe til rejsen. Den ene var aftensmad i 6 dage og entre til seværdighederne og prisen var her 149 Euro. Den anden pakke var den store pakke med 2 ekstra ture, aftensmad i 7 dage, 3 extra frokost, entre til seværdighederne samt all inclusive den sidste dag i ferien. Denne pakke kostede 259 Euro .

Vi havde ikke i sinde at købe den store pakke, da vi selv ville ud på egen hånd. Men da vi ankom til vores første hotel, kunne vi godt se at vi nok var nødt til at købe den store pakke alligevel  15 .

Hotellet var et flot resort, som lå i et område med andre flotte resorts og der var ingen tvivl om, at der i sommermånederne ville summe af liv overalt, men når man - som vi - rejser uden for sæsonen, ja - så var alt lukket og der var et pænt stykke vej ind til byen. Sådant var det generelt med de hoteller vi boede på under hele turen. Rigtig flot standard, men tomt når man var udenfor hotellets grund .

Vi forhørte os hos guiden "Atilla" om mulighederne for at være på egen hånd, men han gav generelt udtryk for at uden for højsæsonen var alt lukket og mulighederne var få. Så vi valgte at "slå hovedet fra" og købe den store pakke, ligesom alle de andre i vores gruppe. Vi gik i seng den første aften med et indtryk af at have betalt mange extra penge, som vi ikke helt havde planlagt hjemmefra, og var lidt bekymrede for om der var noget om det med "World Visitors ry" . Vi vlle dog stadigvæk være positive og have et åbent sind.

Vi var rigtig godt tilfreds med vores guide, han var sød og havde humor - og så havde han en stor viden om Tyrkiet. Vi synes dog at han var lidt "firmaets mand", idet han havde været meget begejstret for tilkøbspakkerne, og ligeledes for de fabrikker vi skulle besøge og gav ikke på noget tidspunkt information om mulighederne for at gå på egen hånd de forskellige steder vi kom til.

Turene vi var på var også godt tilrettelagt. Der var rigeligt med pauser og ved seværdighederne forklarede "Atilla" i ca. 20-30 minutter om stedet, hvorefter vi fik god tid til selv at gå rundt på egen hånd.

Hvad angår maden, så var den også lækker, dog var det dyre drikkevarer, hvilket godt kan give indtryk af, at man betaler overpris ift. hvis man havde rejst alene og spist lokalt. Et glas vin kostede 5 euro og en sodavand 2,50 - 3.00 euro.

Vi besøgte en lokal tæppevarebutik samt smykkebutik. Der var ingen tvivl om at de ville sælge os deres varer. Vores guide "Atilla" promoverede steder og de italesatte det også selv under rundvisningerne . Den tyrkiske salgsmentalitet er væsentlig mere aggressiv end den meget passive danske metode , så de hev rigtig meget i os inde i butikkerne og det er meget godt at være forberedt på dette angry. Alle stederne startede vi med at møde direktøren, som tilbød noget at drikke og forklarede om produkterne og produktionen. Herefter fik vi lov til selv at gå rundt imens sælgerne hev fat i os konstant.

Der er jo ingen købetvang, så det gælder om at holde fast i sig selv og sige nej - hvis det er det man mener, for egentlig er det en sjov oplevelse og meget spændende at høre om hvordan de producerer deres varer. Vi synes at det var nogle gode, sjove og anderledes oplevelser end vi ville have fået, hvis vi rejste selv alene.

Alt i alt så var turen godt tilrettelagt. Vi havde en rigtig dejlig ferie med en hyggelig gruppe og en god guide. Vores følelse fra 1. dagen forsvandt efterhånden som ugen gik og jeg tror at det handler om forventninger og at huske på hvilken type rejse man har købt og om man rejser inden for eller uden for sæsonen. Vi regnede ud at med drikkepenge , alt mad , alle ture , overnatninger o.s.v. havde det kostet os ca 3200 D.kr. pr. person, hvilket er billigt set i forhold til en all inclusive tur. Det er en tur vi godt vil anbefale til andre og jeg synes at dem der har købt tur hos World Visitor, skal glæde sig til at komme afsted.

Mange hilsner og god rejse .

maria

cirkler2

Tur til Toscana

Toscane

Vi har fået endnu en tilbagemelding fra en læser, som har været på tur med World Visitor og turen var til Toscana, som nævnt i overskriften. Læseren har ikke haft tid til at skrive så meget om turen - men skriver følgende:

Hej Poul,

Jeg beklager at jeg ikke er kommet tilbage tidligere med en beskrivelse af vores oplevelse med World Visitor, men jeg har været meget optaget det sidste halve år, og kommer derfor heller ikke med nogen beskrivelse.

Meget kort kan jeg sige at....

De negative

• På Toscana turen måtte vi vente 1½ time i lufthavnen ved ankomsten , og der var ingen guide til at modtage os (vi ventede i 40 min. før der kom en og først efter at jeg havde ringet til kundekontoret) , og vi måtte købe nogle kedelige sandwich i lufthavnen hvis vi ville have noget frokost, inden vi kørte over til en anden flyplads for at hente nogle flere turister .
  • Vi føler os snydt af det med at hotellerne lå udenfor byerne, så man var tvunget til at købe nydelsespakken med aftensmad, da man ellers ikke fik noget mad, og det samme gjaldt udflugtspakkerne, hvor man skulle være på hotellerne hvis man ikke købte pakkerne.
  • Vi oplevede på Kroatien-turen, at vi måtte bytte til andet hotel, da der var lavet en dobbelt booking på det første hotel vi kom til.
  • Dårlig kundeservice. Svært at komme igennem til kundekontoret og svært at få et klart svar på de spørgsmål jeg stillede .

De positive

• Gode udflugter med rigtig gode guider med udlevering af radio , således at man tydeligt kunne høre guiden og ikke var nødt til at stå tæt på guiden for at høre hvad han sagde .

Neutral1

• Mere positivt end jeg havde frygtet, men jeg vil aldrig anbefale nogen at rejse med World Visitor .

Med venlig hilsen

Per2

Siden sidst redigeret januar 2023

Siden her er pænt besøgt - men vi vil gerne ud til mange flere læsere . Du kan hjælpe os med dette ved at give os et " synes godt om " eller " del " ...... Klik lige herunder .

På forhånd tak

mail2

mail@poullarsen.net

Vi sælger ikke rejser

og vi laver ikke rejseforslag .