dyr3

Når man rejser i udlandet og kommer til tropiske egne - så støder man tit på mange forskellige dyr. Man kan så vælge at være "bange" for disse dyr, eller man kan vælge at være nysgerrig 108.

På vores rejser i Thailand har vi stødt på rigtig mange forskellige dyr og jeg er selv den nysgerrige type, der helst lige skal have et foto sammen med disse dyr.

Jeg er bekendt med at mange siger, at man ikke skal lade sig fotografere sammen med disse dyr - fordi dyrene bliver behandlet dårligt af deres ejere og at man derfor skal lade være.  Men du kan jo ikke ændre på dette og det er jo en del af turist livet i disse egne.

Jeg vil herunder vise nogle billeder fra vores rejser og mødet med disse dyr. Ved hvert billede vil der være en tekst der fortæller hvor vi har mødt disse .... Du vil også kunne finde de samme dyr under afsnittet "udflugter i Thailand". Jeg synes bare at det kunne være sjovt at trække "dyrebillederne" ud i et afsnit for sig selv, fordi der er så mange eksempler .

God fornøjelse med læsningen !!

Elefant-trekkeing finder man overalt i Thailand. Disse store dyr er fantastiske og man må absolut prøve dette når man er i Thailand. Dyrene på billedet fandt vi i Krabi (Ao Nang) - men som skrevet... de er alle steder i Thailand.

Insekter er der også en del af i Thailand og dem spiser man jo gerne "friture stegte" ..... det har jeg dog endnu ikke smagt 10, men det kommer nok. Vi mødte denne knægt med denne græshopper - en aften på gaden i Ao Nang - Krabi.

Denne lille fyr sad i et træ en dag vi var på tur til Crystal pool ved Krabi. Mogens var hurtig og fangede denne i halen. Dyret blev dog sat på plads igen efter at vi havde taget dette billede.

Mange steder i vandet omkring de forskellige øer i Thailand - kan du opleve disse kulørte fisk. Du skal bare tage et part bananer med på turen og smide disse i vandet - så varer det ikke længe inden fiskene er der. Fiskene på billeder er set på Poda Island ved Krabi, men som skrevet, de er mange steder.

En aften vi sad ved en bar ved Kata Beach - kom der en sælger forbi. Han havde dette dyr med og pludselig sad den på nakken af mig. Vi tog et billede og gav sælgeren 100 bath ... så gik han hurtigt igen 36.

Billedet af Christina her er taget i byen Ao Nang ved Krabi og det er jo langt væk fra Kata Beach som det forrige billede er taget. Så der er flere af den slags dyr i byerne i Thailand.

Nede på stranden ved Ao Nang - Krabi - helt henne for enden finder du disse nysgerrige aber. De kommer ned på nogle bestemte tidspunkter på dagen. Der sidder en gammel dame og sælger bananer henne ved aberne. Hun ved også hvornår de kommer ned.

Dette kæmpe dyr fandt vi i Phuket en aften vi skulle ud og spise. Vi forespurgte på prisen på "fyren" ... men den var alt for dyr. Den var ellers spræl levende og lige klar til at tilberede.

Slanger finder man også mange steder i Thailand - men heldigvis ser man de fleste i fangeskab. Her på billedet er vi ved et slangeshow i Phuket.

Nej Nej... der er den squ igen. Denne gang er det ved Karon Beach og man kan næsten ikke blive fri for at få disse dyr på sig, når de forskellige sælgere kommer rundt.

Her er vi ved endnu et slange show i Phuket og det er Glenn der bliver fotograferet sammen med disse farvestrålende slanger.

Om det er farligt ??.... jeg ved det ikke !!

Et år vi var ved Lamai Beach på Koh Samui .... boede vi lidt uden for byen i nogle bungalows. En tidlig morgen sad denne lille hyggelige fyr i et træ lige udenfor vores bungalow. Og han ville gerne fotograferes.

Tilbage på Poda Island ved Krabi har vi fanget disse 2 kulørte fisk.... Vi smed dem dog i vandet igen efter fotografering.

På Poda Island havde nogle turister fanget NEMO - og deres lille søn havde puttet ham i en flaske. Vi fik lov at fotografere NEMO og vi sikrede os selvfølgelig at NEMO kom i havet igen kort tid efter denne fotografering .

Da vi var på en bådtur ud til James Bond Island mødte vi denne gut. Den kom svømmende i vandet og først troede vi at det var en slange. Den svømmede ind til land og gik op i bjergene helt roligt - selv om alle turisterne stod og kiggede på den.

Jammen jeg skulle da også fotograferes sammen med disse slanger og her er vi igen ved slangeshow`et i Phuket. Vi har jo haft mange "hold" med i Thailand og derfor kan det ikke undgåes at vi kommer de samme steder nogle gange.

Her er vi ved "Dino Show" i kata ved Phuket. Denne elefant kommer hver aften et par timer sammen med sin ejer. Man kan så blive fotograferet sammen med den. Man giver så 100 bath til elefanten, som den tager med snablen og rækker over til sin ejer.

Mens vi boede på resort i Kata ved Phuket kom denne fyr på besøg en dag ved poolen. Den sad og kiggede et stykke tid - hvorefter den forsvandt igen.

Vi var på bjergtur en dag på Koh Samui og pludselig kom vi til denne tiger. Man kunne blive fotograferet sammen med denne for 300 bath og Lene var hurtig. Det er jo ikke hver dag man får chancen for dette.

På samme bjergtur var vores guide ude i skoven og finde denne edderkop. Flot er den men vel ikke særlig "hyggelig" ... guiden satte den selvfølgelig tilbage igen efter fotografering.

I Nord Thailand ( Chiang Mai ) besøgte vi "Tiger Kingdom" og selvfølgelig skulle vi da have taget et samlet foto. Vi kom ind i buret til denne "kat". I samme bur var der 2 stk mere af samme størrelse.  Om vi var bange ??? ..... ved ikke rigtig - men de andre på billedet gør det vist ikke igen.

Ja - det er jo ikke hver dag man kommer så tæt på disse store katte - så vi tog selvfølgelig nogle extra billeder når vi nu var derinde .

Her er vi ved View-point i Phuket. .... Vi har været der flere gange og de står der altid med denne fugl hvis du vil oplevet dette.

På Koh Samui ( Koh Samui Zoo ) kunne vi igen møde tidre. Der var et Tiger Show - hvorefter man kunne komme ind til disse og blive fotograferet.

På en udflugt på Koh Samui løb vi over dette dyr. En gepard .... den havde vi ikke set nogen steder før - så selvfølgelig måtte vi jo lige have denne med i samlingen af vore billeder med dyr.

Ja - der er et eller andet med de elefanter. Her er vi på Ø`en Koh Samui .....

På Koh Samui ( i Zoo ) var der et søløve show som egentlig var meget godt. Efter dette show kunne vi hilse på søløverne.

På Koh Samui besøger vi dette slangeshow og der var mulighed for at møde denne kæmpe salnge.... den var mega tung.

Her er vi i en krokodillefarm på Koh Samui ... Nogle underlige dyr de krokodiller.... men det skal da ikke forhindre os i at komme tæt på dem.

På krokodillefarmen på Koh Samui mødte vi denne krabat.... Han var lidt tør i huden 1 .

På stranden på Lamai Beach - Koh Samui mødte vi en sælger med dette dyr .... jeg havde aldrig løftet sådan èn - så det skulle da prøves.

På Ø`en Koh Tao møder vi denne slange. Vi havde lige sat os til bordet ved stranden for at spise. Pludselig falder denne slange ned fra et træ og lige ned på bordet hvor vi sidder..... Dog var slangen lige så bange for os , som vi var for den... så den forsvinder hurtigt.

Ved et elefant show på Koh Samui fik vi mulighed for at tage dette billede - generelt synes vi at elefanterne er nogle imponerende store dyr - dog skal man have respekt for dem og det er da også en Thai`er der tager billedet for os.

Siden sidst redigeret februar 2023.

Siden her er pænt besøgt - men vi vil gerne ud til mange flere læsere . Du kan hjælpe os med dette ved at give os et " synes godt om " eller " del " ...... Klik lige herunder .

På forhånd tak

mail2

mail@poullarsen.net

Vi sælger ikke rejser

og vi laver ikke rejseforslag .