Detaljerede beskrivelser af vores rejser til Thailand

Thailands-tur nummer 9 - afviklet i år 2011 - Turen gik til Ao Nang Krabi - Khao Lak og Phuket

Vi var nået frem til år 2011 og allerede før jul i 2018 var vi begyndt at tænke på hvad vi skulle gøre i 2011 , med hensyn til Thailand . De eneste der var sikre personer på holdet , var jo Lene og mig . Vi havde været i kontakt med de forskellige personer , som havde været med nogle af de andre år , men alle var optaget til anden side på det tidspunkt hvor vi planlagde at rejse . Vi endte ud med at blive 5 personer på denne tur - og vi havde planlagt at turen skulle gå til Ao Nang - Khao Lak & Phuket . Èn af personerne som havde været med nogen gange før - ville godt påskønne dette på en eller anden måde og han tilbød at betale lidt ekstra , således at vi kunne flyve på første klasse i Thai Air`s fly fra København til Bangkok ..... og det er jo svært at sige nej til sådan et tilbud . Så det endte ud med at vi bookede 5 billetter på første klasse fra København til Bangkok - og det blev en stor oplevelse .

Tiden kom hvor vi skulle afsted og vi mødtes i Lufthavnen i Aalborg og her på billedet ses 4 af personerne på turen og den sidste var ham der stod bag kameraet - og det var så mig .

Det første lille stykke vej fra Aalborg til København fløj vi med SAS

Efter landingen i København går vi over til Gaten hvor Thai Air`s fly holder og vi kommer ind hvor første klasses passagererne står - og venter på at blive kaldt ombord som nogle af de første.....

Vi bliver kaldt ud til flyet - og som forventet , bliver alle passagerer til første klasse kaldt ud først og der var vi jo imellem denne gang . Vi kommer ind i flyet og går op på anden sal i flyet . Der er plads til 42 personer deroppe og der er 5 folk fra Thai Air til at betjene de 42 pasagerer . Allerede før vi er kommet i luften kommer de rundt med en velkomstdrink .

Vi har fået vores velkomstdrink serveret og kan skåle med hinanden og ønske god ferie . Vi sidder i store stole med rigeligt plads omkring - og der er kun 2 stole i hver række - altså er der rigeligt med plads i midtergangen også .

Menu-kortet blev straks delt rundt og lad os lige bruge lidt tid på dette - da det var ret overvældende ...... Først var der en lille forrèt , som beskrevet på kortet herover .... dernæst en hovedret , hvor man havde tre forskellige valgmuligheder ....og til sidst dessert , efterfulgt af kaffe eller chokolade .

Vi vil bruge lidt ekstra plads på billeder her , da den service der var her på første klasse , var ret overvældende .

Personalet kommer rundt med drikkevarer .. og som det fremgår af billedet , er der et rigeligt udvalg .

Der bliver pænt skænket op til alle ...

Så er der kommet en lille aperitif rundt

Efter den lille aperitif er vi klar til forrètten og der kommer lige en lille hvid dug på bordet foran os ...

Så er forrètten blevet serveret og rødvinen er skænket op - velbekomme !!

Efter forrètten kom så hovedretten og her var der jo tre valgmuligheder ..... personalet havde forinden lige været rundt og spørge hvilken ret man ønskede ...

Så kom der lige dessert rundt ...

og hele middagen sluttes af med kaffe - kage og en lille cognac .....

Efter middagen bliver der skruet ned for lyset i flyveren og man kan sove lidt eller kigge lidt på den underholdning , som er på skærmen ved sit sæde ... her på skærmen er der bare valgt " flyruten " .....

To timer før landing i Bangkok , tændes lyset igen i flyet og man skal gøre klar til at få morgenmaden serveret ... som det fremgår af billedet , så er der god plads i stolen man sidder i...

Morgenmaden er kommet rundt og kaffen er på vej ... lækkert!!

Vi er landet i Bangkok til midnat ( dansk tid ) og har skruet tiden frem til klokken 06:00 og så blev det på den måde hurtigt morgen . Vi er her kommet igennem paskontrollen og er fremme ved vores næste fly , som skal flyve os til Krabi Airport .

Så nåede vi omsider frem til Krabi Airport .... Vi har fundet en taxa som skal køre os det sidste stykke vej til Ao Nang .

Da vi skulle booke vores hoteller i Ao Nang - var der ikke mere end tre ledige værelser på PrinceVille Resort - så vi blev gjorde dèt , at vi bookede disse værelser til Mogens - Heidi og Dennis . De var jo èn familie , så de fik værelserne på samme hotel . Lene og Jeg fik så et værelse på Phra Nang Inn , som lå 50 meter derfra .... det var fint nok , og det kunne sagtens fungere .

PrinceVille Resort er et lækkert lille hotel , der ligger midt på hovedgaden i Ao Nang . Hotellet er trukket lidt tilbage fra hovedgaden , så at man ikke lige har støjen fra gaden tæt på . Men det ligger meget centralt i forhold til alt og det er absolut èt at vore favorit hoteller i Ao Nang . Prisen på dette hotel er desværre også på vej op i forhold til de første gange vi boede der tilbage i år 2006 .

Lene og jeg fik så et værelse på Phra Nang Inn lige i nærheden - men det er slet ikke samme standard som PrinceVille Resort . Dog har det en beliggenhed , som godt kan måle sig med PrinceVille Resort . På billedet ses vores værelse og det man først ser når man kommer ind på værelset er , at der ingen skabe er !!

Badekarret stod midt i værelset og det har jeg dog aldrig oplevet før .... men nu er vi her og så må vi få det bedste ud af det .

Man kunne dog lave kaffe på værelset - så det var da et lille plus :-)

Efter at vi havde fået udleveret vores værelser på henholdsvis PrinceVille Resort og Phra Nang Inn - mødtes vi med en arbejdskollega , som også var i Ao Nang . De skulle dog rejse hjem den dag vi kom - så vi kunne lige nå at spise frokost sammen med dem inden de forlod byen .

Vi tager en grisebil ud til de små sværge for at spise til aften .....

Vi havde hjemmefra Danmark aftalt med nogle på facebook at vi skulle mødes hernede i Ao Nang - og at vi dagen efter skulle ud og spille golf . Det nemmeste sted at aftale at mødes , var ude hos de små dværge - for det sted kendte de fleste.......

De serverer også lækker mad herude hos dværgene ...

Vi tog denne tuk tuk tilbage til vores hotel....

Vi nåede dog lige en Is-dessert på Swensen`s Is-bar inden sengetid ...

Så er det den første morgen på hotellet og morgenmaden tjekkes ..

Og maden var ok - selv om forholdene så lidt slidt ud ....

Udsigten til morgenmaden fejlede ikke noget .... vi var tæt på stranden , der var lavvande her om morgenen .....

Så er dagen i gang

Solen kommer hurtigt frem og vandet kommer længere ind nu ....

Det smilende personale på vores hotel ...

Swimmingpoolen ved vores hotel - ikke ret stor , men stranden lå jo også tæt på ...

Dette var navnet på det hotel som Lene og jeg boede på .... Der kommer vi nu aldrig til at bo på igen ...

Som man siger : vi har boet der tre gange .... første - eneste og sidste gang . Det levede simpelthen ikke op til vores forventninger ..

Der var standarden højere ovre på PinceVille Resort , hvor de andre boede ....

Der er også mere hyggeligt her ....

Vi er klar til dagens udfordringer....

Vi går ned til stranden og finder en longtail båd ....

Vi fandt en longtail båd der skulle til Poda Island og vi kom med denne ... bådføreren vil helst have 5-6 personer i båden når han sejler og der stod to personer og ventede da vi kom - så det var fint...

Vi ankommer til Poda Island , som er en meget smuk Ø - med det flotteste badevand ..... Vi aftaler med bådføreren at vi bliver herovre nogle timer og han kommer og henter os igen senere ... vi betaler først når han henter os igen .

På Poda Island kan man leje nogle strandstole og der er der nogle der har gjort her :-)  ....

Der er kommet en båd ind til Ø`en der sælger mad og drikkevarer , der ligger godt nok en restaurant på Ø`en også - men det er vist lidt biligere det her ....

Ja - det ser rigtig lækkert ud...

Der er virkelig smuk herovre på denne Ø

Der er også en lille bar på Ø`en og selvfølgelig er vi lige forbi denne

I løbet af en dag kommer der mange både ind til Poda Island . Dem der kun tager herover fra Ao Nang , tager en longtail båd , men dem der er på tur rundt til forskellige Ø`er  , kommer med speedbåd og disse speedbåde findes i mange forskellige størrelser.... her har vi en med 3 motorer , men de findes også med 4 og 5 motorer ....

Lene og Heidi er blevet sultne og er gået ned til " madbåden " for at handle

Vi er kommet tilbage til Ao Nang igen og vi nyder lige en drink ved stranden ...

Vi booker en tur med speedbåd til dagen efter ... vi vælger en speedbåd sammen med andre mennesker , det gør turen lidt billigere ...

Senere går vi ned til stranden og ind i det område , hvor massage pigerne er . De har deres " butikker " her på stribe og mange gange henter de kunder nede på stranden , som ligger lige op til dette område .

Lene er her ved at få lakeret negle på fødderne - bagved ligger Heidi som er ved ar få massage....

Senere er vi lige forbi skrædderen hvor Heidi skal prøve kjole

Og Dennis skal have jakke-sæt og skjorte....

Til aften spiser vi på en indisk restaurant i byen.... rigtig god krydret mad ...

En ny dag er startet og vi skal på bådtur ... vi bliver hentet på hotellet og kørt ud til speedbåden ....

Vi går ombord på båden og vi har en guide med på turen...

Så kom vi afsted med speedbåden og det går stærkt .... en fed fornemmelse ...

Vi er mange med båden .....

Vi ankommer til dette sted som hedder Phra Nang Cave Beach og går i land her.

Der er meget smukt her på denne strand

Der liger også et hotel her på denne strand - men det var et mega dyrt hotel . Sikkerhedsvagter bevogtede hotellet døgnet rundt .... pris for en overnatning pr. nat 6000 d.kr. ( år 2011 )

Ja ja - vi har set jer....

Her på denne strand ligger dette sted som hedder Phra Nang Temple .... spændende

Heidi prøve at læse sig til hvad historien om dette sted er ....

Vi sejler videre og det er varmt - så der deles vand rundt til alle ....

Vi er kommet ud på det åbne hav og nu skal der snorkles .... vi ligger stille her en ½ times tid ....

Vi er ankommet til Poda Island og vi spiser mad her .... maden var med i prisen på bådturen ...

Der er også gratis frugt med i prisen på bådturen ....

En ny da er startet og jeg sidder tidlig morgen og spiser min morgenmad og nyder kaffen ....Lene er også ankommet til morgenbordet .....

Heidi kommer lige løbende forbi men vi sidder og spiser morgenmad - frisk gjort !!

På stranden er dagen også ved at vågne ... " solen er tændt " .

I dag skulle vi ud og spille golf med ham vi havde en aftale med og vi blev hentet på hotellet og kørt til golfbanen . Her har vi lige været inde og købe nogle golfbolde til turen....

Her ses Golfshoppen !!

Vi kører her ud til " hul 1 "

Egentlig meget sjovt .....

Der var meget varmt ude på golfbanen - vi er midt på dagen og solen er på sit højeste . Vores caddy holder parasollen for Lene mens hun slår bolden ....

Der er meget flot ude på golfbanen - sådan helt " glans billede agtigt "

Efter turen spiste vi i ved golfshoppen - alt sammen med i den pris vi betalte for turen ...

At finde " spisestedet " til om aftenen - går vi meget op i :-) ... og der er altid spændende mad at få ..... disse her på billedet , er vi ret vilde med , som forrèt .

Heidi prøver lige sin kjole hos skrædderen igen i aften

Vi fik godnat drink på et " diskotek lignende sted " med en frygtelig larm ... men de havde " happy our " :-)

Næste dag var vi på stranden i Ao Nang ... vi er trukket i skyggen

Is-manden er " allerede på pletten " .... meeen kig på næste billede ...

Vi trak op i skyggen og valgte " den flydende vare " i stedet for isen ...

Det er nu så hyggeligt med sådan en drink og mange gange koster de jo - i Thailand - ikke mere end det der svarer til 20 danske kroner

Vi ville til frokost i dag , spise ved et af de der " Gadekøkkener " og vi valgte stedet her ...

Så det blev frokosten .... 12 danske kroner ... med cola :-)

og vi kunne sidde ved dette lille bord på gaden ...

Man skal måske bare ikke kigge bag skranken ved gadekøkkener ...., for maden smager nu udmærket

Ugen er gået i Ao Nang og vi er klar til at køre videre til Khao Lak .... her venter vi lige på de andre + vores taxa "

Vores taxa er ankommet og vi er klar til at køre 3 timer til Khao Lak ... Det er altid fine biler man kører i , når man flytter fra sted tilsted - med lædersæder og aircon .....

Vi laver lige et lille stop på turen og får lidt at drikke .....

Vi er ankommet til Khao Lak og vi er fortsat ud til " White Sand Beach " og har hver lejet sådan en hytte til 112 d.kr. i døgnet ...

Efter den lange køretur spiser vi lige en frokost her på stranden ...

Efter frokosten smider vi os på nogle drømmesenge og lader hvilen falde over os ... og det går meget godt her.

Det er nu meget hyggeligt med et par dage på sådan en strand ..... der er kun mulighed for at spise - bade og sove herude og det passer os fint i et par dage ... , men det er nok ikke et sted man skal tage mange dage på  , for der sker intet herude ..

Solen går ned over White Sand Beach

Vi spiser aftensmaden helt nede i vandkanten og sidder og hygger os efter maden ... her er drinks kortet kommet på bordet ....

Næste dag vil vi lige rundt og kigge lidt på området og vi lejer denne grisebil for nogle timer....

Vi besøger et " minde-sted for ofrene ved Tsunamien i år 2004 " .... lidt uhyggeligt ...

Mange af ofrene var mindet med en plade og et billede og der var både børn og voksen blandt ofrene ....

Eftermiddagen blev tilbragt på stranden...... her med lidt frugt og en cola...... så kører det !!

Mogens ( pelsdyr-avleren ) var lige inde på nettet og se om hans mink var blevet solgt på auktionen til en fornuftig pris ... og at dømme på dans smil , så var det vist ikke helt galt ......... ( dette var år 2011 )

Om aftenen tog vi ind til Khao Lak og gik en tur ...

Næste dag tog vi på endnu en ½-dags tur ... Lene havde lidt maveproblemer , så hun tog ikke med . Her er vi ankommet til Elefant-ridning .

Vi kommer ind igennem en gummi-plantage og du kan se de små bægre , som sidder på træerne til at tappe gummi-saften ned i .

Sådan ser disse bægre ud på tæt hold ....

Her Heidi og Mogens på elefant-ryg

Her ses en " gummi-produktion " .

Her ses det færdige produkt...

Vi siger tak for turen

På turen kom vi også forbi dette vandfald ... det var måske lidt sjovere at komme her i regntiden , hvor der vil være mere vand i dette .

Vi får lige lidt frugt og noget vand inden vi kører videre ....

Hallo Taxa-chauffør , vi er klar til at køre videre ...

Vi kommer forbi denne båd . Den vejer 50 ton og den blev smidt 2 kilometer ind på land af Tsunamien i år 2004 og den ligger her så stadig , som en turist attraktion .

Vi slutter turen med frokost på dette lille hyggelige sted ... det var en fin tur .

Vi er kommet tilbage til White Sand Beach , og Lene har fået det bedre og bestiller noget mad :-)

Mogens er gået hen for at få massage ....

Og Heidi er gået samme vej

I denne flotte bil forlader vi nu White Sand Beach og kører til Phukèt , hvor vi skal være de sidste dage af ferien ....Vi skal køre et par timer nu ...

Vi ankommer her til vores hotel i Phukèt

Vi får nøglerne udleveret til vores værelser...

Vi tjekker lige værelserne og de bliver straks godkendt .

Skal vi lige kigge ind på badeværelset også ?

Her er pool området ved hotellet og pool baren i baggrunden ...

Vi går ned og får noget frokost .... og vi er jo kendt her i området , så vi finder hurtigt èt af vore favorit steder ....

og det må vist være sea-food

Om aftenen tager vi et spil mini-golf ved DINO-GOLF

Vi booker billetter ud til " Phuket Fantasea " og vi bliver genkendt af damen i boden ... Lene og jeg har mødt hende før hernede ...

Så blev det tid til aftensmad ... og vi er havnet i en svensk restaurant .... og der er plankebøf på menu`en

Efter maden handles der lidt i boderne på gaden

Vi slutter dagen med Godnat drink....

En sælger er kommet til og overfalder Mogens ...

En ny dag er startet og vi bruger noget tid ved poolen på hotellet ...

Sidst på dagen vil vi over til Patong . Hotellet havde en bil der kørte gæsterne ned til vejen , så vi tager lige med denne ned til den store gade ...

Nede ved den store gade hopper vi over i denne bil og kører over til Patong...

Vi er kommet ind i et center i Patong og er havnet i en sko butik

Ja - det var et større center vi var havnet i ....

Så er vi på Karon Beach i dag .....

Og vandet er lækkert ..... Hej Mogens

Skål og velkommen på stranden .... det er varmt i dag .

De er nu meget hyggelige de små boder på stranden

Det er blevet aften og vi er på vej til Phuket Fantasea .... for at se en forestilling med elefanter og meget andet ...

Inden forestillingen skulle vi lige spise - og vi havde købt mad med i billetten ...

Elefanterne som var med i show`et blev vist frem inden forestillingen...

Der var en del butikker man kunne se på her også og selvfølgelig købe noget hvis man ville det....

Det var en rigtig fin aften ... desværre måtte man ikke tage billeder inde ved show`et

I dag havde vi købt en ½-dags tur sammen med nogle andre ....vi bliver her afhentet på hotellet .

Vi er kommet et et udsigtspunkt

Vi er på vej op til Big Buddha og pigerne skal lige have knæ`ene dækket til ....

Big Buddha - 42 meter høj ... der bygges stadig på den...

Vi besøger ogs Cashew Factory i Phuket ...

Der bliver lige handlet lidt her...

Frokosten i dag blev SUSHI ....

Vi er videre og er kommet til " Night-market " i Phukèt og her er alt billigt....

Der bliver kigget og handlet lidt...

Billige ure .... 100 bath = 17 danske kroner ( i år 2011 )

Dagen slutter altid med godnat drink og det gør den også her...

Sidste ag i Phuket - vi er på stranden og Lene køber solbriller...

Om aftenen er vi taget over til Patong ... og jeg ved ikke lige hvad det er for et sted vi er havnet her ?...... det var damerne i baggrunden jeg lige tænkte på ..

og ja - det er så her man ikke rigtig ved , om man skal side HAN eller HUN :-)

Ferien er slut og der pakkes til hjemrejsen..

Vi siger farvel til hotellet ...

Så er vi på vej hjem

Vi er landet i Aalborg efter 14 dejlige dage i Thailand

Du kan se alle billeder fra turen i den film vi har lagt på siden herunder:

God fornøjelse

×
Stay Informed

When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.

Thailands-tur nummer 10 - afviklet i år 2011 - Tur...
Thailands-tur nummer 8 - afviklet i år 2010 - Ture...

ihpone

mail2

mail@poullarsen.net

Vi sælger ikke rejser

og vi laver ikke rejseforslag .