Beach and Snow -468x60

Danish English French German Italian Russian Spanish Thai

Thailands-tur nummer 18 - afviklet i februar 2016 - Turen gik til Koh Samui

Næsten ingen tur til Thailand uden dramatik . Jeg var stadig i behandling for min stress , dog gik det MEGET BEDRE NU . Godt nok havde jeg fået lov at rejse til Thailand i august måned 2015 - men ville jeg nu kunne få denne godkendelse en gang til ? ...... jeg må indrømme at jeg havde taget dette som en selvfølge og jeg havde bare bestilt turen til de personer , som havde et ønske om at komme med . Og vi var blevet 9 personer på dette hold .

Selvfølgelig var det også dumt at kaste mig ud i planlægningen af en tur for så mange mennesker - når nu jeg var ramt af stress . Jeg tænkte egentlig ikke så meget over det - det sad jo ligesom lidt på rygraden hvordan man skulle klare dette , jeg havde jo prøvet dette så mange gange før . Jeg var også stadig inde i det offentlige system - som man jo er , når man er sygemeldt . Jeg skulle jo møde op hver 3. uge til samtale med en sagsbehandler som så eftefølgende skulle skrive et langt referat fra mødet til sin overordnede . Jeg fik altid en kopi af dette referat når det var skrevet - og mange gange kunne jeg ikke genkende noget af det der stod der i - men jeg holdt da nogle mennesker i arbejde på jobcentret .

Igennem hele forløbet havde jeg 4 forskellige sagsbehandlere og de var squ ikke allesammen lige flinke ..... eller jeg havde haft to indtil 1. december 2015 som var meget flinke og så fik jeg en ny efter 1. december 2015 . Hun var svær eller faktisk umulig at have med at gøre . Jeg husker at jeg skulle til møde med hende den 2. december 2015 og det første hun sagde til mig - inden vi havde sagt goddag til hinanden - var : " Du kommer ikke på ferie " . Hun beskyldte mig også for at have et momsnummer og for at drive forretning . Hun sagde at hun havde set min hjemmeside og det var tydeligt at jeg drev firma .

Nu blev jeg squ gal .... jeg havde heldigvis haft et lederjob hele mit liv og jeg kunne godt " håndtere sådan en dame - hvis det skulle komme dertil " . Jeg bad hende ringe til skat.dk og få mit momsnummer - for det var jeg ikke selv klar over at jeg havde . Og så bad jeg hende give mig på skrift , at jeg ikke kunne komme på ferie . Hun blev mere stram i masken og sagde så , at som udgangspunkt kunne jeg ikke komme på ferie . Jeg anede herefter en mulighed , som jeg så forfulgte . Jeg fortalte hende at jeg havde rigtig mange penge på højkant her - da jeg havde booket for de 9 personer som skulle med på ferien - men hun var ligeglad og var ikke til at snakke med . Hun afsluttede mødet efter få minutter og der blev aftalt et nyt møde midt i januar 2016 . Så forlod jeg mødet med en besked om , at jeg ikke skulle regne med at komme på ferie og hvordan tager man sådan en situation , når man i forvejen er plaget af stress ? Jeg kan huske at jeg hele tiden sagde til mig selv : DU KOMMER AFSTED - DU KOMMER AFSTED . Tiden gik og det blev midt i januar 2016 og jeg skulle til møde med hende igen .

Jeg ankom til jobcentret og blev vist ind i lokalet , hvor hun sad og ventede på mig . Vi hilste dog pænt på hinanden denne gang . Hun spurgte mig om hvordan det gik og jeg svarede hende at jeg var nødt til at vide noget mere om muligheden for at komme på ferie - da jeg nu var meget presset .... der var kun 14 dage til at vi skulle afsted . Hun sagde herefter meget kort : HVIS DU NÆVNER ORDET FERIE EN GANG MERE - SÅ ER MØDET SLUT . Og hvad gjorde jeg så ? ..... JEG SAGDE : " FERIE " ......

Hun rejste sig hurtigt - klappede sin bog sammen og sagde at mødet var slut . Jeg bad hende give mig navn og telefonnummer på hendes chef . Hun svarede at det ville ligge på en mail til mig når jeg var kommet hjem . Jeg forlod jobcentret og kørte hjem .... lidt forvirret , men stadig mente jeg nok at jeg ville vinde over hende - jeg havde i min tid som leder klaret sager der var værre end dette . Hjemme diskuterede jeg lige problemet med Lene ( min kone ) og hun syntes at det hele så sort ud og nu havde hun glædet sig sådan til denne ferie .

Jeg satte mig herefter til computeren og skrev en lang mail til min sagsbehandlers chef . Jeg forklarede hende situationen og jeg fortalte hvordan min sagsbehandler havde " kørt på mig i 2 måneder " og at det ikke var den fremgangsmåde , som jeg havde forventet at man ville behandle en person var sygemeldt med stress . Jeg lagde " ikke fingrene imellem " når jeg omtalte min sagsbehandler  - dog holdt jeg et sobert sprog i min mail - således at jeg ikke blev kasseret på grund af mit sprog . Jeg husker at det blev til tre tæt skrevne A4 ark og jeg sluttede min tekst med følgende ord : Jeg glæder mig til at høre fra dig .

Jeg sendte mailen og tænkte at jeg havde intet at tabe - men alt at vinde . Der gik èn dag - så modtog jeg en mail fra Lederen af jobcentret - som for øvrigt var en kvinde . Hun bad om at få et møde med mig . Jeg mailede lidt frem og tilbage med hende om en mulig dato for et møde . Vi fik aftalt et møde - men det kunne først blive 3 dage før jeg skulle på ferie .

Tiden gik og jeg mødte forberedt op til mødet . I mødelokalet sad der den kvindelige chef for jobcentret og så sad der èn person mere . Jeg spurgte naturligvis om hvilke roller de to personer havde . Chefen for jobcentret fortalte mig om hendes rolle og så fortalte hun mig at den anden person var en juridisk medarbejder , der kendte alle reglerne omkring ferie i behandlingsperioder , og hun bad den " juridiske medarbejder lægge ud " . Hun fortalte mig herefter om alle reglerne omkring sygdom og ferie i sygdomsperioden og hun sluttede af med at sige at jeg som udgangspunkt ikke ville komme på ferie .

Så blev ordet mit -  Jeg forsøgte at sælge min ide om at de skulle lade mig komme på ferie og og på den måde kunne jeg få ladet op til at kunne komme i jobtræning når jeg kom frisk hjem fra ferien . Jeg ville så kunne starte jobtræning kort tid efter hjemkomsten fra ferien og jobtræningen skulle så køre 13 uger som sådan èn er planlagt til . Efter de 13 uger ville jeg så mene at jeg var klar til en raskmelding .

Der kom forskellige spørgsmål fra både leder og jurist under samtale og jeg svarede hurtigt på disse og følte faktisk at jeg styrede mødet ( og det var også min plan - hjemmefra ) . Efter at mødet havde varet en ½ time - skulle lederen så komme med en konklusion på det hele og jeg ventede i spænding på at " ordene skulle komme ud af hendes mund " . Hun sad lidt og skrev på nogle papirer og hun tænkte et par minutter... tiden føltes lang for mig - men pludselig sagde hun :

" JEG SYNES AT VI SKAL LADE POUL KOMME PÅ FERIE og så starter vi på en frisk når han kommer hjem ."

Jeg blev naturligvis glad og takkede for at godt møde . Hun spurgte mig om jeg havde andre ting vi skulle snakke om - og jeg svarede hurtigt nej .... Så sagde hun , at hun havde lige èn ting mere og det var at hun havde fundet en ny sagsbehandler til mig , som ville overtage min sag - efter at jeg havde holdt ferie . Efter dette møde kørte jeg glad hjem og da jeg kom ind i huset - kunne jeg se Lene sad og var lidt ked af det . Hun sagde .... hvad så ??

Jeg svarede : Du kan godt begynde at pakke kuffert ..... der var nu også kun 3 dage til at vi skulle rejse .

Jeg har denne gang valgt at vise fakturaen for rejsen til Koh Samui for at også læserne kan få en fornemmelse af hvor vi er henne , når vi snakker priser . Prisen på de 100.613,00 kroner her er altså for 9 personer ( 4 og et halvt par ) hvilket giver en pris på 11.179,22 per person for 14 dage på Koh Samui i en Bungalow - incl. fly frem og tilbage . Om det er meget eller lidt , vil jeg lade være op til læserne at vurdere . Vi kommer lidt mere tilbage til priserne når jeg selv begynder at booke alle rejserne via internettet . Den måde som fakturaen er lavet på her , gør det lidt svært at se hvad de enkelte ting har kostet , men dengang vi gjorde det på den måde , var det egentlig også kun slutbeløbet der interesserede os - vi skulle bare vide hvilket beløb vi skulle overføre . Samen med fakturaen lå der en rejseplan og med disse to ting , havde vi hvad vi skulle bruge .

Jeg får lige lyst til at vise et eksempel mere - og dette eksempel er fra år 2009 hvor vi planlagde at rejse 16 personer . Vi skulle en uge i Ao Nang Krabi og en uge i Phuket . Vi skulle selv stå for transporten fra Krabi til Phuket , som foregik i bil og vi bookede 2 biler selv i Krabi da vi skulle videre .

Dengang handlede vi med Kuoni Rejser A/S ( et stort selskab der også ejer Apollo Rejser A/S ) og de lavede deres faktura på en anden måde . Der kunne man se hvad hver enkelt ting kostede . Jeg havde altså en faktura på kr.: 216.185,00 og nu var der rejsende med både fra Jylland og København , men lad os bare koncentrere os om dem der rejste fra Jylland . Her gav man så omkring kr.. 14.500,00 per person for 14 dage i Thailand ..... og det er mange penge synes jeg den dag i dag , men vi tænkte ikke så meget over det dengang - for vi kendte ikke til andet . Jeg stod for alt det med bookning og betaling og alle billetter blev sendt til mig - hvilket skulle give os en lidt bedre pris - da rejseselskabet ikke skulle sende materiale ud til andre end mig . De kunne så fakturere det hele til mig . Dengang - i 2009 - sendte man billetter og rejsepapirer med posten - så de kom en hel kasse til mig :-)

Jeg vil prøve at komme lidt mere ind på priserne når vi når dertil , hvor jeg selv booker rejserne via internettet .

Turen på fakturaen herover blev dog ændret inden afrejsen og vi endte med at blive tolv personer på turen .

Ja - jeg ved det godt - det var en lang indledning - men jeg synes bare at man nogen gange lige skal have den information der ligger forud for de beslutninger som bliver taget ..... men nu går vi så til ferien som det hele jo handler om ....

Så har Lene rullet arbejdsplanen ud og hun er i gang med at pakke .... og hun kører samme rutine hver gang .... men denne gang var vi kommet lidt sendt i gang pga. problemet , som nævnt i indledningen .

Så er der styr på det hele !!

Dagen , hvor vi skulle rejse var kommet , og vi kører i lufthavnen hvor vi skal møde de andre som skal med .

I Aalborg Lufthavn møder vi de andre og vi tjekker ind samlet på flyet .... jeg havde jo alle billetterne . Der går altid lige lidt tid med dette .

Vi flyver planmæssigt fra Aalborg .

I København møder vi Kirsten og Torsten , som også skal med os på turen . Vi havde aftalt at mødes i Aviator Lounge i Lufthavnen - hvor vi så lige kunne få noget morgenmad og en lille skarp - samt ønske hinanden en god ferie . Det er Kirsten og Torsten der sidder bagerst i billedet .

I god tid går vi ud til Gaten hvor Thai Air har parkeret deres fly ..... vi har fløjet med dette fly nogen gange efterhånden - så vi kender rutinerne omkring indtjekning m.m.

Vi er kommet ombord i flyet og vi er kommet i luften . Personalet er allerede rundt med drinks til alle i flyet....

Og traditionen tro - så får Lene og jeg altid en Rom og Cola i flyet .

Og humøret er i top blandt vore deltagere ....

Efter at vi har fløjet en times tid - kommer der varm mad rundt i flyet ......

Vi springer lige nogle timer frem i og her 1 time før landing i Bangkok - kommer morgenmaden rundt og ellers har der været fuld service på under hele flyvningen ..... personalet er kommet rundt med drikkevarer med jævne mellemrum .

Efter en mellemlanding i Bangkok - fløj vi videre og er her landet på Koh Samui .... Vi havde hjemmefra bestilt taxa og der står en dame og venter på os udenfor lufthavnen ...

Denne bil skal bringe os til vores hotel i Lamai .

Vi ankommer til Vores hotel - hvor vi skal være alle 14 dage .... hotellet hedder : SAMUI LAGUNA RESORT og her har vi været før .

Og hotellets smilende personale er klar til at modtage os ...

Vi skal bo i disse bungalows og vi havde booket 5 stk af disse .... vi blev spredt lidt og fik altså ikke alle 5 stk på stribe - men det var ok .

Disse bungalows er hyggelige og er meget enkelt indrettet .

Vi bor tæt på stranden og det er jo lækkert ..

Efter at vi var flyttet ind i hvor vores bungalow - går vi til stranden og her blive Lene og jeg straks genkendt af hende her ..... hun var her også , da vi var her sidst...

Det var et " anderledes vejr " der var på Koh Samui denne gang ..... det er svært at forklare lige hvad det er , men bølgerne var voldsommere end de plejede at være og solen kom ikke rigtig igennem ..... og lige her på billedet trækker det op til en regnbyge .... men det kan nu ske på alle tider af året .

Regnbygen udeblev - altså kun en trussel . Selv om det er overskyet på stranden - kan man godt blive solbrun og Lene har lagt sig ud i sandet her .

Til aften fandt vi et sted hvor vi kunne spise allesammen - samlet .

En ny dag starter og vi er kommet ned til morgenmaden .... og lad os lige se hvad der bydes på her på hotellet ..... her er der salat og frugt og hvis du kigger over til højre , hvor Jette står - så står er der brød og en brødrister derovre .

Her på langsiden har vi noget varmt mad af forskellig slags og der er noget bacon i disse også ......

og her der der mulighed for en omelèt eller et spejl-æg

Jeg tror at Jette her har godkendt det hele - velbekomme !!

Det er lidt forskelligt hvornår de forskellige personer kommer ned til morgenmaden - det eneste der er helt sikkert , er at jeg er en første der kommer og den sidste der går .... ikke fordi jeg spiser en hel masse , for det er jeg ikke god til om morgenen - men jeg hygger mig med først at sidde alene med en kop kaffe og min I-Pad og senere at snakke med de andre , når de dukker op . Jeg drikker så " en spand kaffe " i den periode .

Her er det Mogens og Dorthe der er er ankommet og bagved har vi Lene - Jette og Dorthe og de sidste er her sikkert også et eller andet sted - uden for kamara vinklen .

Efter morgenmaden går vi til stranden - vi har lige været forbi og reservere solsenge , inden vi går til morgenmaden ... Jens har lagt sig her og straks er " vores veninde " og hun har allerede solgt noget til Jens .... jeg tror at hun klipper hans negle her ...

Så er der gang i forretningen ... Jens og Dorthe får ordnet hæle og samtidig får Dorthe ordnet negle !!

Så blev klokken 11:00 og den første øl i dag må indtages !!

Stranden var ikke som den plejede at være ... der skyllede meget skidt op og bølgerne var " anderledes" ..... der plejer at være sol og fuldstændig stille vand .

Her overfor vores hotel ligger denne lille restaurant , hvor vi ofte gik over og spiste frokost - den lå så dejligt tæt ved .

og sådan blev det også i dag .... Kirsten og Torsten + Lene og jeg spiste frokosten her ved " cykel-smeden " som vi kaldte stedet .... og det navn har stedet fået fordi det drives af et ægtepar og manden har cykel-værksted lige ved siden af og når der er travlt i restauranten - er han lige inde og servere indimellem at han lapper en knallert eller skruer på en cykel .

Til aften gik vi hen i en sidegade - ikke langt fra hotellet - hvor vi fandt et sted hvor vi kunne være alle sammen ...

Maden til os blev tilberedt her .... meeen det er vist kun fotografen der har set dette...

og sådan så menu`en ud på de fleste tallerkner ... og den kom ude fra køkkenet , som vist på det forrige billede .

Sidst på aftenen mødtes vi alle her på hos " Cocktail by pik " ..... et sted som vi ofte benytter når vi er i Lamai ...

Vi havde en aftale om at vi mødtes her hver aften mellem 21:30 og 22:00 - hvor vi lige fik en drink - eller to - og snakkede om dagens oplevelser ....

en ny dag er startet ....

Efter frokosten er vi i dag igen på stranden

En sælger er kommet forbi og hun få lige lidt opmærksomhed ....

Til frokost i dag ville vi tage op til Jungle Club og vi ringer derop for at få dem til at hente os . Vi fik besked deroppe fra , at de ikke længere måtte hente folk ved hotellerne - der var opstået noget uenighed med taxa`erne i byen . Men vi kunne tage en taxa / grisebil hen til vejen der går op til Jungle Club . Derfra skulle vi bare ringe op til dem - så kom de ned og hentede os .... Her står vi ved vejen til Jungle Club og venter på deres bil .

Bilen er kommet og vi kravler op på ladet af denne ...

Vi har fået et bord i restauranten oppe i Jungle Club og venter på maden ...

Efter frokosten kigger vi os lige lidt rundt i området - der er flot heroppe ....

Flot udsigt heroppe fra

Til aften er vi gået til et marked der ligger i byen Lamai - ikke langt fra vores hotel ...

Lene havde lovet en bekendt hjemme i Danmark at købe nogle af disse trøjer og dem fandt vi på markedet her ....

Ja der er mange ting på markedet her ....

Mange af pigerne , der har disse boder på markederne , er jo tvunget til at arbejde mange timer for at tjene til dagen og vejen .... Så de har tit deres små børn med på job . Her ser vi en baby sove på en lille drømmeseng inde bag disken i boden og med et mygge-net over .

Sidst på aftenen havner vi igen på vores " mødested " .... Hvad drikker du Kirsten ??

Skål Kirsten ...

En ny dag er startet og her er vi ved morgenmaden ....

Poolen her ved hotellet var også rigtig fin og nogle dage , hvor vejret ved stranden ikke var så godt - gik vi til poolen .

Jens er gået i baren for at hente et par " smertestillende " her til klokken 11:00 ..... hvor vi må få øl ... iflg. vores lokale regel :-)

Som jeg skrev på et tidligere billede - så var stranden ikke så ren om morgenen - men den blev omhyggeligt fejet og gjort klar her tidlig morgen ....

og vi havde indtaget vores pladser på stranden

Bølgerne i dag var voldsomme og det plejer de ikke at være..... " vi gav klima-ændringerne i verden hele skylden " :-)

Frokosten i dag blev også hos " cykel-smeden " .

Vi kigger lige ud i køkkenet hos Cykel-smeden " og ja .... hva`ska`man sige ?? ..... ikke noget - for indehaveren her var stolt af sit køkken og maden vi fik - fejlede jo ikke noget ...

Dorthe og Jens valgte at tage frokosten ved stranden og de havde købt majs hos en sælger på stranden ...

Senere på dagen kørte vi med grisebilen ind til et marked .

Vi var taget ind til Fisherman`s Village .... et marked .

Der er mange spændende ting på dette marked og der bliver da også handlet lidt ...

og det er ikke det hele man ved hvad er ...

På markedet finder vi et sted helt nede ved vandet hvor vi kan sidde og spise aftensmad sammen .

Vi kunne ikke nå tilbage til vores mødested i Lamai inden klokken blev 22:00 - så vi valgte at tage vores godnatdrink her på markedet .... oppe i den ene ende , der hvor taxa`erne holdt , - var der denne bar ...

Når vi laver disse ture , er det jo nogen gange svært at vide hvad folk vil ..... vil de bare ligge ved stranden ? - eller vil de gerne ud og se noget ? ..... Vi gør nu det , at vi laver et par ture i løbet af de 14 dage , som folk så man melde sig på og i dag skal vi på tur !!

Hele holdet er med på turen i dag og her er vi stoppet ved et view- point ... og udsigten er den anden vej ud - men vi skulle lige have taget dette gruppe billede .

Stop ved view-point

Vi er kommet til næste sted  hvor vi skal stoppe og her møder vi disse biler , som kører op i bjergene med turister .... vi skal dog ikke med dem og det er heller ikke dem vi skal se her .

Vi er kommet til et sted med nogle templer og der er også en Big Buddha her ... vi kigger os lige lidt omkring ...

En buddha

Der er flere flotte bygninger her og hvis man interesserer sig for den salgs - så er der virkelig noget at kigge på ...

Her højt oppe har vi Big Buddha og der kunne man gå op og se den oppefra - man skulle bare lige tage skoene af inden man gik op .

Her på pladsen med disse Buddha`er er der også en del boder som man kan handle i ...

Vi er kørt videre og kommer til et sted , hvor der er noget elefant-ridning og der er et vandfald.....

Og så er der nogle boder her også , hvor de sælger " træ-elefanter " .

Kirsten falder for denne elefant og nu skulle der handles - og det ender da også med en handel og Kirsten får elefanten med hjem ....

Vi kommer ned til vandfaldet - men der er ikke så meget vand i på denne tid af året ....

Modige Torsten ....

og der bades i vandet ved vandfaldet ...

Ved vandfaldet ser vi denne græshoppe ....vi prøver at holde en pakke cigaretter ved siden af - for at " fortælle størrelsen på den " .

Som tidligere nævnt - så er der også elefantridning her - men da vi ikke støtter denne form for mishandling af dyr - gå vi bare hurtigt forbi dette ....

Vi er kørt videre og kommer til Gandfather`s rock ( den i baggrunden )

Samme sted har vi Grandmother`s rock

Lad os da lige fortælle historien om disse to sten :

To unge forelskede mennesker døde ude på havet og igennem millioner af år , har vinden og vandet dannet disse to sten , der ligner mandlige og kvindelige kønsorganer . Lokalbefolkningen opdagede dem for mange år siden og historien er , at de står som et minde om de to forelskede personer , som døde på havet .

Vi slutter vores tur her ... vi var naturligvis flere steder på turen - men vi har ikke billeder af det hele ....

Vi prøvede for sjov at dele nogle opgaver ud på turen og en af opgaverne gik på at bestemme hvor man skulle spise om aftenen ..... og denne aften havde Mogens og Dorthe opgaven ... og de valgte dette sted nede ved stranden og det var et meget hyggeligt sted .

Men vi svigtede ikke vores mødested og her var vi klokken 22:00

En ny dag starter og i dag var vejret meget anderledes - vandet kom næsten helt op til restauranten hvor vi spiste morgenmad ....

Vi valgte derfor at gå til poolen i dag og blive der - og det var også udmærket ...

I mellem hotellet og byen var det er vandløb og midt i dette vandløb var der en lille Ø ..... på denne Ø boede denne fyr .....

Frokosten i dag blev også hos Cykel-smeden ...

Til aften blev gaden spærret af og der blev sat boder op i hele hovedgaden og så var der marked ...

Vi gik en tur på markedet og der blev også handlet lidt !!

Og de spiselige insekter var selvfølgelig også her ...

I dag var vi taget ind for at besøge " Bar-Ice " og her klædes vi på til at gå ind i 18 graders frost !!

Her har vi Torsten siddende i en Tuk-Tuk , som er lavet af is !!

Og her Kirsten

Med i indgangs-billetten var der to drinks og disse blev selvfølgelig serveret i " glas "  lavet af is

Skål !!

Hele holdet i Bar-Ice

Vi spiser denne aften på " Green Bird "

og vi er også lige forbi " Svensen`s Is-bar " .

Vi er på stranden i dag og en sælger har fået øjenkontakt med os ....

I dag skal vi igen på tur .... Vi skal sejle ud til en " Marine Park " og venter her på at blive afhentet på hotellet . Det var ikke alle der ville med på turen .... Lene og Dorthe var bange for at båden ville vippe meget og derfor ville de ikke med ..... men vi andre tog afsted ....

Vi er kommet ombord på båden og vi var blevet lovet morgenkaffe ombord - og det foregik på denne måde ...

Flere både sejlede ud og det var en båd magen til denne vi også selv sejlede ud med .....

Båden vippede en del og mange blev søsyge - men ingen af ros blev ramt .... Her holder Kirsten sig for ørerne og synger en lille sang , for at undgå at høre alle dem der kastede op i skraldesække lige omkring hende ...

Vi sejler forbi flere flotte klipper på vejen ud

Vi er kommet til målet - men båden kan ikke sejle helt ind til land - vi skal over på en mindre båd for at komme helt ind til land ....

Vi sejler ind til denne flyde-bro og skal gå ind til land - på denne og det kunne godt være lidt af en udfordring ....

Bemærk hvor meget broen vipper og det bliver ikke bedre da folk begynder af gå ind af......

Vi er kommet ind på Ø`en og gør klar til at gå op i bjergene .... Jens vil ikke med - så han samler alle vores ejendele og sætter sig ned ved bunden af bjerget og venter ...

Vi går op på bjerget - bemærk stien vi går på ... det er sten og sten og atter sten .... der er 500 meter til toppen - men der er 3 stop på turen op.....og så det sidste på toppen .

Her ses ruten op

Vi er kommet til det første stop som ligger 100 meter oppe og vi er nogle der allerede der må sige stop her.....

Her er udsigten for det første stoppested - 100 meter oppe .

og ja - nu står vi ved de første 100 meter og der er stadig 400 meter til toppen....

Kirsten - Torsten - Mogens og Jette fortsætter turen op ... her ses Mogens kravle op....

Her har de nået toppen ... var det hårdt Kirsten ??

og her Torsten og Mogens på toppen .... Jette stoppede ved pladsen lige før toppen og det var også meget flot klaret af hende !!

Udsigten oppe fra toppen ...

Så går turen hjem af igen og vi skal finde vores både ude for enden af " vippe-broen " her ...

Der var mad på båden på hjemturen og det udleveres her ...

Det var fin mad der blev serveret

Vi nyder maden mens vi sejler til næste stoppested .

Vi kommer ind til det næste sted ... her skal vi op og se en lagune

Vi er nået op og ser denne flotte lagune ..

Her står vi på toppen ved lagunen

Vi går ned igen ...der var heldigvis trapper hele vejen op og ned .

Så går turen tilbage til Koh Samui ... Det var en rigtig fin tur med nogle udfordringer undervejs ....... og mange søsyge kinesere :-)

Om aftenen spiser vi på et sted som ligger lige ved siden af et " Lady-Boys Show " og der tages lige nogle billeder ...

og vi slutter dagen som vi plejer - ved mores mødested med drinks ...

en ny dag er startet og vi er igen på stranden - det er ved at være sidst på ferien

" Negle-poigen " forsøger lige om der er mere at hente i vores flok....

Vandet står stadig højt op på stranden ...

Nej TAK !!

Is-manden kommer lige forbi - han er mand til hende " negle-damen "

Den sidste dag er kommet og der skal pakkes til hjem-turen .

Vi har tjekket ud af hotellet ...

Vi spiser frokost hos " Cykel-smeden " inden vi tager mod lufthavnen ...

Jens får lige støtte-strømper på ... godt vi har en hjemmehjælper med :-)

Vi bliver hentet på hotellet ...

Vi forlader Koh Samui og bliver her kørt ud til vores fly

Efter en kortere ventetid i Bangkok Lufthavn - er vi her kommet i Thai-flyet og er på vej mod København ....

I København siger vi lige farvel til Kirsten og Torsten - inden vi andre flyver videre mod Aalborg .

Vi er landet i Aalborg og turen slutter her

Der er mange flere billeder fra turen under afsnit 25 på vores hjemmeside

God fornøjelse !!

Thailands-tur nummer 19 - afviklet i august 2016 -...
Thailands-tur nummer 17 - afviklet i august 2015 -...