Detaljerede beskrivelser af vores rejser til Thailand

Thailands-tur nummer 12 - afviklet i år 2012 - Turen gik til Koh Samui og Phuket

Ja så nåede vi til Thailands-tur nummer 12 , i rækken af et antal rejser som vi ikke helt kender endnu .... Vi placerede turen i august måned , ikke fordi den kunne sagtens ligge på et andet tidspunkt , men vi tænkte jo også økonomi og august måned , når skolerne var startet i Danmark , måtte kunne give en fornuftig pris ?

Vi købte stadig vores rejser igennem rejseselskab og det var stadig Profil Rejser som vi brugte . Vi havde på dette tidspunkt ikke planer om at gøre det på andre måder . Vi kontaktede vores kontaktperson hos Profil Rejser og gav ham vores ønsker og dagen efter havde vi så et tilbud . Det kunne så ske at der blev rettet lidt i dette , men i de fleste tilfælde accepterede vi det fremsendt tilbud . Personen hos Profil Rejser A/S , vidste godt at han skulle behandler os godt , da vi var blevet en stabil og også en god kunde for ham .

Vi havde planlagt at tage til Koh Samui en uge og efter dette en uge i Phuket . Vi vidste selvfølgelig godt at perioden , som vi valgte at rejse i - var regntiden i Thailand . Men vi havde bestemt at såfremt at alle " ting kunne falde i hak " - så ville vi rejse to gange om året til Thailand . Vi var selvfølgelig derfor forberedt på , at der kunne komme en regnbyge i ny og næ , men pyt ..... vi var jo ikke lavet af pap , så det klarede vi nok .

Vi havde selvfølgelig ringet rundt til vennekredsen og spurgt om der var nogle som skulle med ....men de fleste mente at Thailand èn gang om året - opfyldte deres behov . Dorthe og Jens , som plejede at væres vores trofaste ledsagere på turene , havde aftalt en anden ferie dette år , men så måtte vi jo rejse alene .

På dette tidspunkt var vi begge i job og i nogle stressende jobs , så vi mente derfor at det kunne være sundt for os at tage turen alene , så kunne vi stresse af og " køre hele ferien " i vores eget tempo ...... " så vi trykkede på knappen og sagde go " .

I god tid før ferien startede Lene altid med at finde de ting som vi skulle have med og der lå " tøj og ferie-ting " på skrivebord og spisebord , men det var da hyggeligt ... det " lugtede " af ferie og det var jo det vi glædede os til .

Lene klarede altid den del af planlægningen og det havde jeg det helt fint med og det tror jeg egentlig også Lene har .

Lene havde igennem årene opbygget et system på pakning til Thailand og hun fulgte planen nøje , og det virkede . Vi havde lavet nogle pakkelister , som blev justeret lidt efter hver ferie ... men stort set , så passe de til det vi skulle have med . Disse lister ligger i øvrigt på vores hjemmeside og kan downloades .

Og vejret i Danmark passer lige til at tage afsted ... tja man fristes jo til at sige at man tog fra den ene regntid til den anden...... forskellen var bare at i Thailand stopper regnen i de fleste tilfælde efter en times tid , hvor det i Danmark godt kunne regne i flere dage i træk .

Så er kufferten klar til at lukke og vi er klar til afrejse ...

Vi er ankommet til Lufthavnen og Lene ringer lige til sin mor og far og fortæller at vi flyver vi snart .... De synes jo at der er forfærdeligt langt hèn vi skal og tja ... det er det vel også ?

Jeg tjekker lige alle rejsepapirer ... er de her alle sammen ?

Vi flyver nu det første lille stykke vej , som er fra Aalborg til København , og dette lille stykke vej flyves med SAS

Vi er ankommet til København Lufthavn og efter en lille ventetid i lufthavnen , er vi gået over til Gaten hvor Thai Air`s fly holder parkeret . Indtil videre har vi kun fløjet med Thai Air fra København til Bangkok . På disse fly er der en service uden lige .

Det kan godt være at servicen er den samme på andre fly , der flyver samme rute . men nu vælger vi altså Thai Air igen denne gang .

Flyet er en Boing 747 med " delvis to etager . I øverste etage er der første klasse i flyet . Vores økonomi strækker nu ikke længere end til almindelig klasse :-) .... så vi er er i nederste del af flyet .

Vi har fundet vores sæder i flyet og vi er placeret bagerst i flyet . Vores agent ved rejseselskabet valgte altid disse pladser til os , hvis det var muligt . Bagerst i flyet - ude i siderne - er der tre rækker sæder , hvor de kun er to stole i hver række .

Vi kunne godt lide disse pladser fordi man der så kun sidder os to og vi kan nemt komme ud og ind af sæderne - uden at skulle forstyrre en " tredje person " ..... under flyveturen sker der ofte dèt at man engang imellem rejser sig og går en lille tur , for at få gang i blod-omløbet i benene og så er det jo nemt - når man kun sidder de to personer i rækken ...

Og straks man er kommet i luften med flyet - er serveringen i gang og det er " squ lidt hyggeligt " .

Lene og jeg får altid en " rom og Cola " .... så er ferien ligesom kommet i gang ...

Kort tid efter kommer maden rundt i flyet .... Der er altid to retter at vælge imellem , og denne servering er et varmt måltid mad .

Efter maden - kommer der kaffe rundt og man tilbydes en cognac til kaffen .

Vi er ankommet til Koh Samui Airport . Vi mellemlandede i Bangkok med Thai Air og fløj derfra videre med Bangkok Airways og er altså nu kommet frem til målet for den første uge af ferien .

Vi finder hurtigt en taxa ved lufthavnen og kører til vores hotel ...

Vi ankommer her til vores hotel som hedder " First Bungalow Beach Resort " ............. Vi har været her før og vi synes at dette er et godt sted ... Det ligger ned til en af bedste strande på Koh Samui . Stedet er også et lidt dyrt sted at bo , men vi tænkte ikke så meget over det i den periode hvor vi bookede alle vores rejser via et rejseselskab . Vi fik en fast pris på rejsen og vi troede at dette var den rigtige pris , vi kunne jo ikke vide andet . Hvis du læser alle de afsnit af vore rejsebeskrivelser der fortsætter efter denne , vil du på et tidspunkt komme til nogle afsnit , hvor vi selv er begyndt at booke rejserne på internettet , uden omkring rejsebureauerne , og der vil du opleve nogle andre priser ....

Vi havde også denne gang flottet os lidt og havde bestilt en bungalow i " Beach Front " .... Det var nu skønt bare at bo på stranden og at kunne gå lige ned i sandet fra sin bungalow .

Efter at være kommet på plads i vores Bungalow - tog vi en taxa til supermarkedet " Tesco " , hvor vi lige fik handlet lidt proviant til ferien ... cola , chips , øl og hvad der ellers hører sig til på en ferie .

Vi er her taget ind til Chaweng by for at spise til aften . Vi er havnet på en restaurant der hedder " Green Bird " . Vi har besøgt dette sted på nogle af vores tidligere ture til Koh Samui . Det er en lille restaurant der er meget populær . Man sidder på plastic stole og maden er meget billig .

På menu-kortet i " Green Bird " kan du her se priserne .... du finder de danske priser ved at fjerne sidste ciffer og gange resten med to ..... eks. 70 bath = 14 danske kroner .

Senere på aftenen besøger vi " Svensens Is-Bar " ......

En ny dag er startet på Chaweng Beach og Lene er lige henne og reservere drømmesenge - inden vi går til morgen maden ....

Vi er gået ned til morgenmaden og det er den første morgen på hotellet og det er jo altid lidt spændende hvad der bydes på ...

Godmorgen Fru Larsen .... så er det den første dag i vores ferie på Koh Samui

Og på den anden side af bordet har vi så " Hr. Larsen " .... smilet bliver bedre når han har fået den første kop kaffe :-)

Rundt omkring hotellet er personalet i gang med at rydde op efter turisterne og gøre klar til en ny dag ...

I vores bungalow havde vi et lille problem med vores aircondition .... men det blev straks ordnet af det kvikke personale på hotellet ...

Lene er ligge henne i en lille butik for at købe en luftmadras og den bliver selvfølgelig pumpet op på stedet . Som det fremgår af billedet , så drives butikken her af et ungt par , som også boede i baglokalet på butikken .... sådan er det mange steder i Thailand i de små boder .

Så kom solen højt på himlen og stranden er indtaget ....

Der hygges på stranden og vejret er perfekt .... og heldigvis kan man også finde skygge på stranden , når solen bliver for varm . I baggrunden ses vores bungalow , hvor vi bor i den højre side , den venstre side var ikke lejet ud mens vi var der .

Chaweng Beach er en fantastisk strand

Hvis vi lige kigger op mod bjerget her , så kan du måske ane et lille hus midt i billedet mod toppen . Der ligger en restaurant der hedder Jungle Club og der skal vi op på et tidspunkt mens vi er her på Koh Samui . Mere om dette senere .

I dag tager vi frokosten på stranden og der er rigeligt at vælge imellem . Her er det lækre forårsruller . En sælger har simpelthen grillen med rundt og tilbereder hele tiden frisk mad .....

Så er der serveret - lækker forårsrulle + kyllingekød med lidt " stærk " dyppelse til .

Om aftenen er vi taget ind til Chaweng by - hvor vi spiser på et lille sted .....

Vi er taget ind og se et af de der shows hvor man ikke rigtig ved om det er en mand eller en kvinde man kigger på .... indgangsbilletten til disse shows er KUN den drink man drikker derinde . Hvis du har muligheden så gå ind og se et af disse , skal du gøre det ... de kan være ret flotte og musikken kan ofte være noget du kender ... f.eks var det ABBA melodier til dette show .

Og der er mulighed for at få taget et billede efter show`et .

og her kommer lige et mere ...

Og efter turen til byen , er det jo rart lige at komme hjem til sin bungalow på stranden og få en kold øl på terrassen ... temperaturen er jo stadig omkring de 25 grader ....

En ny dag er startet og stranden foran vores bungalow bliver fejet og gjort klar til dagen ...

Sidst på eftermiddagen tager vi ind til " Fisherman`s Village " , som er et marked inde i byen ....

Der sælges alt muligt på dette marked og meget af det er madvarer....

Flere madvarer ....

Der handles på markedet...

Endnu en handel afsluttes...

Vi gik inde på markedet og kiggede efter et sted at spise vores aftensmad og kom forbi dette sted . Det så hyggeligt ud - så vi valgte dette som lå lige ned til vandet .

Det var rigtig hyggeligt at sidde her og kigge ud over vandet samtidig med at man nød sin aftensmad . Det kunne godt være at stedet var lidt dyrere end den lille " baggård lige overfor dette sted " - men det valgte vi ikke at tænke så meget over på dette tidspunkt .

På vejen hjem til vores bungalow - kiggede vi lige indenfor hos Stakbuks og fik en kold drik !!

Vi er kommet til en ny dag og til frokost ville vi tage op til Jungle Club og nyde frokosten .... så vi ringede derop og bad dem hente os på hotellet .

En mand fra Jungle Club kom ned til vores hotel for at hente os . Han kom i en OFF-roader , for man kan ikke komme op til Jungle Club på anden måde . Det ligger højt oppe i bjergene og vejen derop er både stejl og nogen steder ufremkommelig .... Men det er en oplevelse at komme derop .

Så er vi på vej op til Jungle Club ..... ad smalle stejle veje ... hold på hat og briller ...

Så er vi ankommet til Jungle Club og kan nyde denne udsigt ud over Chaweng strand og by .

Der er både hytter og en swimmingpool heroppe også ...  og man kan sagtens overnatte heroppe nogle dage - man skal bare lige tænke på at turen op og ned fra bjerget foregår i Off-roaderen - altså bestemmer " andre hvornår du skal op og ned " ...... men har du valgt at holde et par dage fuldstændig væk fra støj og larm .... så er dette sted lige sagen ..

Vi spiste frokost heroppe og var heroppe et par timer og nød den flotte udsigt .... Efter dette - kørte stedets bil os ned til vores hotel igen ....

Vi er tilbage på stranden i Chaweng og nyder livet her .....

Der var flotte fisk i vandet i dag og der var mange af dem ...

Der var sælgere på stranden igen i dag og de hører ligesom hjemme her på stranden . Selv om man ikke vil købe nogle af dem , så er det da meget hyggeligt at se hvad de går rundt med .

Det er meget varmt i Thailand og indimellem skal man altså have noget koldt at drikke . Vi havde heldigvis en bar på stranden meget tæt på os , så de kolde drikke var ikke langt væk . Jeg ved godt at vand måske havde været bedre lige her ..... men seriøst , hvem rejser til Thailand for at sidde ved en vidunderlig strand og drikke vand ?

Ikke fordi vi ikke drak vand - men det var noget man gjorde på værelset - om morgenen og igen om aftenen - derimellem var det altså andre drikkevarer der var i spil ....

Sidst på eftermiddagen tager vi med grisebilen over til Lamai , hvor der skulle være noget marked i dag ...

Vi kører lige forbi denne bil . I Thailand er det meget almindelig at arbejdsgiveren kommer og henter sine medarbejdere og kører dem hjem igen til aften .....  Det kunne man godt forestille var meget praktisk ... og det ville være svært at " pjække fra arbejde " en dag :-) .

Vi ankommer til dette marked i Lamai .... hele gaden er spærret af her og der er boder hele vejen igennem gaderne . Men som det fremgår af skiltet , så er det kun om søndagen .

og der er mange ting at se på i de forskellige boder ....

Og hvis du har mod på det - så kan du få billig aftensmad , som her til 40 bath , hvilket svarer til ca. 8 danske kroner ....

Og der er flere madvarer .... velbekomme !!

Lene handler sko på dette marked og det kan godt tage lidt tid at forhandle sig frem til den rigtige pris ...

Dagen efter er vi igen på stranden i Chaweng . Vi var rejst på denne ferie for at slappe af og derfor havde vi ikke så mange udflugter , som vi nogen gange har og da vi jo har været på Koh Samui flere gange efterhånden , så har vi også set det meste af hvad der er at se på denne Ø .

" Rigtige mænd bruger ikke solcreme " plejer jeg at sige , men man skal passe på her i Thailand , for selv om solen ikke står højt på himlen , så bliver man alligevel forbrændt ....

Dagen var kommet hvor vi skulle forlade Koh Samui og flyve videre til næste feriested .

Vi lejer hotellets bil til at køre os til Lufthavnen ....

Vi flyver her videre til Phuket , hvor vi skal være den sidste uge af ferien ....  På de første mange feier vi lavede - både til os selv og sammen med andre , var vi altid mindst to streder i løbet af de to uger vi var afsted .

Dette vil du opleve blive ændret hvis du læser alle vores ferieberetninger fremover . Der går èn dag af din ferie hvis du skal rejse til et nyt sted , så hellere blive på samme sted også vælge nogle udflugter ud derfra ....

På den korte flyvetur bliver der lige serveret et lettere måltid mad og serveret lidt kaffe til .... eller the

Vi er ankommet til Lufthavnen i Phukèt og skal finde en bil der kan køre os til vores hotel ved Karon Beach . Hvis der er andre der skal samme vej - tager vi selvfølgelig en bil sammen med dem - ellers er det ikke så dyrt ar tage en bil kun til os .... men lige her har vi andre med på turen .

Vi er ankommet til vores hotel i Karon som hedder " Phuket Orchid Resort " ......  og som ligger et par hundrede meter fra Karon Beach .

Karon Beach er vores favorit strand når vi er her i Phukèt .

Vi kigger lige her ind på vores værelse og ....tja ... der er vel det der skal være her ?

Det der var specielt ved dette værelse var , at det havde direkte pool-adgang ... altså kunne man hoppe i vandet direkte fra sin terrasse .... det havde vi tit snakket om at vi ville prøve at have og det blev altså denne gang vi skulle prøve dette .

Fra vores værelse kunne vi hoppe i vandet og svømme ned til den store pool og selvfølgelig også svømme tilbage igen , når ikke man gad være i den store pool længere .....

Jeg ved ikke hvor fedt det er , for vi er mest til stranden , når vi er i Thailand ... men nu får vi da lige prøvet denne mulighed af ....

Ovre ved receptionen var der en kaffebod og vi satte os lige her - fik en kop kaffe og lige fandt ud af hvad vi ville her den første dag i Karon .

Vi gik herefter tilbage til værelset og hoppede i vandet ved " vores egen pool " .

Ved aftenstid går vi op til Kata , som ligger en kilometer fra vores hotel - cirka - og vi møder hende her . Hende har vi tidligere benyttet os af , når vi skulle bestille nogle ture her i Phuket . Vi bestiller en dags tur i bil .....til nogle dage efter ...

Vi går herefter ind i den svenske restaurant der liger lige over for Dino Golf . Her spiser vi en plankebøf , som bliver flot serveret på denne planke ..... og man bliver squ mæt ... skulle jeg hilse og sige .

En ny dag er startet og vi er gået til poolen ved hotellet ... der var et meget stort pool-område her på hotellet ... ja faktisk var der tre pools .... vi havde besluttet at tage poolen her i dag og så gå til stranden dagen efter .....

En af de lidt sjovere ting her ved dette hotel , var dette store hoved i poolen ... under hovedet var der en pool-bar .

Temperaturen her lige over middag - var allerede nået op på 30 grader .

Nåh - måske man skulle svømme tilbage til sit værelse , som lå her for enden af denne pool ....

Lene var hoppet i " boble-badet "

Ved aftenstid går vi lige over i en butik - lige overfor hotellet for at få vasket noget tøj ... nu havde vi jo været på Koh Samui en uge og så måtte vi hellere vaske tøj og være klar til en uge her i Phukèt ... og det kunne de altså klare lige over for hotellet ...

Næste morgen ved morgenbordet .... En af de gode ting ved dette hotel var , at de havde en restaurant til kinesere , japanere og russere og en anden restaurant til " Sådan nogle som os " . Det er tit at man ser hvordan kinesere og japanere opfører sig som svin ved morgenbordet . Det var man altså fri for her .... og det var dejligt .

Det var fin morgenmad der var her på hotellet ....

Omelèt eller forskellige slags æg ... bare sig til.....

Der manglede ikke noget ved dette morgenbord ....

Lige udenfor vores hotelværelse havde vi disse bananer , men de ville nok ikke nå at modnes så længe vi var hernede .

I dag ville vi gå til Karon Beach . Det er altid lidt spændende med det vand , når man er i regntiden . Nu var vi lige kommet fra Koh Samui , som er et af de bedste steder at være i regntiden og nu skulle vi så være en uge her ved Karon Beach . Og det kunne godt se ud til at det ville blive en spændende oplevelse . Vandet stod allerede her først på formiddagen - temmelig langt op .

Lene var lige henne ved " den lille købmand " på stranden og leje et par drømmesenge og en parasol .....han havde ikke mange kunder endnu ... måske de kom op af dagen ....

Lene er lige ude og " teste vandet " ... og det ser jo dejligt ud ..... man måske en anelse voldsomt .... nu må jeg lige selv prøve .

Jeg er lige selv ude og teste vandet og det er dejligt nok - men bølgerne er rimelig voldsomme efter min vurdering .... men sådan er det i regntiden her i Phuket .

Omkring middagstid gik vi op fra stranden og spiste frokost . Vi valgte en af de restauranter der ligger lige på den anden side af Karon Beach . Her ligger der 6 restauranter på stribe og er næsten sammenbygget . Vi bruger tit disse , når vi er i Karon-området og dem kan vi godt anbefale . De er meget enkle indrettet - men maden er god og stemningen i disse er altid i top .

Efter frokosten valgte vi at tage tilbage til hotellet og gå til poolen .... Havet på denne årstid er ikke så sjovt her i Phukèt og det er jo surt når vejret er helt i top - at man så ikke kan komme i vandet - derfor valgte vi poolen ved hotellet ..... der var bølgerne ikke så¨vilde :-) :-)

Sidst på eftermiddagen tager vi ind til Phukèt by for at besøge Central Festival , som er et stort center med " mærkevarer " . Her kan du altså købe ure - cowboybukser - telefoner og meget mere og så være sikker på at det er den ægte vare du køber .

Der er også mange spisesteder herinde i Central Festival ..... Hele øverste etage i centret er restauranter og det kan være svært at vælge ....

Vi fandt dette spisested i Centret og man kan vel godt fornemme på billedet , at vi er kommet i et andet spisested end dem vi normalt vælger på turen . Vi er mest til de små steder og på disse steder får du også den bedste mad . På den restaurant som vi her valgt her , kan du også få god mad , men du betaler altså også prisen for det .

I Central Festival besøgte vi denne golfbutik hvor jeg købte nye golf-sko .

Nåh - man skal ikke lade sig slå ud ..... så dagen efter tog vi igen til Karon Beach og da var bølgerne endnu højere . Men vi valgte at prøve nogle timer der , så vi lejede solsenge og parasoller og smed os i varmen .

En " Lifeguard " advarer denne turist mod de voldsamme bølger og det er klart at dette gør også indtyk på mig . Jeg er ikke nogen habil svømmer og er i det hele taget bange for vand i oprør .... så jeg måtte hellere blive på land i dag .

Bølgerne her ved Karon Beach skyller længere og længere op hvor vi ligger .... Vi prøver i første omgang at trække vores solsenge lidt længere tilbage....

Lene er ret hårdfør hvad vand angår og hun ser ud til at nyde opholdet ved stranden .

Den lille købmand og hans familie håber også at vi bliver på stranden i dag - der er nemlig ikke så mange kunder og de vil jo gerne sælge lidt i dag ... Det er jo deres " levebrød "

Bare rolig " lille købmand " ... Lene skal nok støtte dig

Sidst på eftermiddagen tog vi en taxa over til Patong hvor der er et stort indkøbscenter .... alt muligt kan købes her og det er stadig uoriginale varer og der kan " pruttes " om prisen i næsten hele centret ....

Indkøbscentret her i Patong er rimelig stort - som det fremgår af billedet . Man kan sagtens få et par timer til at gå her og man finder også fine spisesteder i centret og selvfølgelig finder du også de kendte steder som MacDonalds - Burger King og Starbuks ....

Vi fandt ikke nogen gode spisesteder inde i Centret i Patong  - eller det er ikke korrekt . Der var mange spisesteder , men vi ville hellere noget andet , så vi tog en taxa over til Kata hvor vi kendte en italiensk restaurant , som vi tidligere havde besøgt og det blev så denne der skulle lave mad til os denne aften .

Efter aftensmaden gik vi til Dino Golf som ligger tæt på stedet hvor vi spiste ... Vi ville tage et spil mini golf her ...

Der er meget flot herinde i Dino golf og der èr faktisk en mini golf bane med 18 huller . Men der er meget varmt at gå herinde og det er bedst at tage derind om aftenen . Der er mange spændende ting at se på derinde og en vulkan midt i det hele " skyder ild " op mod himlen - med nogle forskellige intervaller . Luftfugtigheden er tyk herinde under palmerne og du sveder helt vildt ... men det er en god oplevelse , som du ikke skal lade gå forbi dig .

Uden for centret eller ved indgangen til centret er der en spiserestaurant , hvor personalet går rundt i " Flint-stones tøj " .... altså et hyggeligt sted at besøge .

Dagen var kommet hvor vi skulle på tur i bil og vi bliver hentet ved hotellet af denne unge chauffør . Og det regner lidt fra morgenstunden ... men vi kører alligevel og så må vi se hvordan vejret udarter sig senere på turen ...

På bilturen kommer vi bl.a. til dette sted med de mange træ-elefanter , men det regner stadig meget og vi er der kun kort tid ....

Vi er ankommet til Big Buddha i Phukèt . Steder ligger et stykke oppe i naturen og det er en lidt " spændende køretur " derop . Bag ved Lene her ses nogle af de blokke der bruges til opbygningen af denne Buddha .

Denne Buddha er 42 meter høj og de har bygget på den alle de år vi er kommet til Thailand .... altså så vi den første gang i år 2005 . Hvornår de bliver færdige er der ikke rigtig nogen der ved .... man bygger bare og så man se...

Vi er stadig ved Big Buddha og har her været inde og gå under Buddha`en .... herinde kan man se hvordan de har understøttet hele byggeriet ...

Der er flere figurer heroppe ved Big Buddha , som er beklædt med 24-karat guld .....

På dette billede kan du se hvordan de bygger den ene arm og hånd på Buddha`en og stilladset der er sat op omkring arm og hånd - fortæller måske lidt om størrelsen på byggeriet ...

Vi skriver vores navne i gæstebogen her og fortsætter turen til næste punkt .....

Vi er klar til at forlade Big Buddha og det regner nu helt vildt .... men hvad kan vi gøre .... vi har købt og betalt turen , så vi fortsætter naturligvis denne ..

Vi er nu ankommet til Cashewnut Factory i Phuket Town og her skulle vi heldigvis ind og se noget .... så da var vi da i tørvejr ...

Inde i Cashew Factory kunne man købe alle deres varer , som omhandlede nødder i mange forskellige udgaver og der var smagsprøver overalt ...

Det var nu ikke alle smagsprøverne der smagte lige godt og nogle steder havde man svært ved at se hvad de forskellige arter indeholdt ..

Vi betaler for vores køb her og er klar til at køre videre ... det regner stadig vildt udenfor og vores stakkels chauffør ved snart ikke hvad han skal gøre ... han prøver at bevare det gode humør .... men det er jo ikke hans skyld at det regner hele dagen ...

Vi er her - på turen - kommet til et udsigtspunkt og vi får lige taget et par billeder her ...

Vi besøger også denne smykkefabrik på turen .... men jeg tror at det var noget chaufføren fandt på under turen .... vi var en hel del steder på denne dags-tur , men regnen ødelagde det hele lidt for os ....

Den sidste dag i ferien var kommet og der skulle nu pakkes til hjemturen

Vi sidder i kaffebaren på hotellet og venter på den taxa , der skal køre os til Lufthavnen ..... lad os lige prøve at gøre lidt status på turen . Den første uge på Koh Samui var helt perfekt med sol og badning hver dag og næsten ingen regn .

Den anden uge i Phukèt indeholdt meget regn og voldsomme bølger ved stranden . Det man kan få ud af dette er , at Phuket nok ikke er stedet man skal besøge i regntiden ...... så skal man vælge Koh Samui - Jomtien eller Hua Hin .....

Om vi er blevet klogere ? ..... der er nok lidt der tyder på at det er vi ikke , for hvis du følger vores beretninger om vores ferie ture her på siden vil du opleve , at vi igen en anden gang tager til Phukèt i regntiden og hvordan det så går , må du vente til denne beretning er klar ....

Vi er kommet ind i flyet fra Thai Airways og er på vej hjem ....

Efter en mellemlanding i Bangkok og èn mere i København - sidder vi her i SAS flyet og er på vej til Aalborg ... Turen slutter her

Du kan se alle billeder fra turen i den film vi har lagt på siden herunder:

God fornøjelse !!

×
Stay Informed

When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.

Thailands-tur nummer 13 - afviklet i år 2013 - Tur...
Thailands-tur nummer 11 - afviklet i år 2012 - Tur...

ihpone

mail2

mail@poullarsen.net

Vi sælger ikke rejser

og vi laver ikke rejseforslag .