Detaljerede beskrivelser af vores rejser til Thailand

Thailands-tur nummer 16 - afviklet i august 2014 - Turen gik til Koh Samui

Mange gange er turene i august nogle ture hvor vi kun rejser Lene og Jeg . Og det er det fordi mange af dem der " normalt " rejser med os , har været med på turen i foråret og sådan var det altså også denne gang .

Men Lene og jeg har jo et ønske om at rejse to gange om året og det ville vi altså også gøre igen i år - så derfor blev det kun Lene og mig på turen i august .

Turen blev købt hos Profil Rejser A/S , som det ses herover .... og vi opnåede en pris per person på kr.: 9911,50 for 14 dage - fly fra Aalborg til Koh Samui og med Hotel .

Fakturaen er udskrevet således at man ikke har mulighed for at tjekke hvad hver enkelt ting koster ... smart !!

Hele ugen før at vi skal rejse er Lene i gang med at pakke og der er system i tingene .

Det meste af huset " fortæller at vi snart skal på ferie " .... tingene bliver fundet frem og krydset af på listerne og der bliver dobbelt-tjekket inden det ryger i kufferten !!

Kufferterne bliver også lige kontrol vejet .... men vi må have 30 kg med hver og det kommer vi slet ikke op i nærheden af ...

Endelig kommer dagen hvor vi skal afsted - og i meget godt tid kører vi i Lufthavnen !!

Vi er ankommet til Lufthavnen i Aalborg og der bliver lige fulgt op på tingene - har vi nu det hele !!

Vi flyver til København .... vi skal flyve meget det næste halve døgns tid - turen her er den korteste på vores rute til Ø`en Koh Samui .

Som altid - var vi i København i god tid og vi købte adgang til Aviator Lounge og fik morgenmad her ... ja ja .... det er altså ikke den øl der er min morgenmad .... jeg har fået kaffe og et rundstykke inden øllen kom på bordet ...

Vi holder lige øje med tavlen her .... vores fly hedder TG951 og flyver 14:25 og flyet står ved Gate C33 ..... vi har god tid .

Vi går over til Gate C33 i god tid og her holder vores næste fly parkeret . Er det samme type som vi plejer ?? ikke helt - men næsten ..... og hvad er forskellen ? .... se næste billede !!

Dette fly er en " Boing 787 Dreamliner  " .... og hvad er forskellen så ..... aner det ikke . Jeg prøvede at " google fly-typen " , men opgav at finde forskellen ..... men det er også fuldstændig lige meget ....

Egentlig er der ikke så mange folk der går op i dette med hvilket fly og selskab de flyver med . Mange gange når man snakker med folk der skal på ferie og spørger dem om hvem de skal flyve med .... så er svaret tit " Det ved jeg ikke " .

Men det har vi dog altid styr på ....

Vi er her kommet ind i flyet og man kan godt se at flyet er nyt ... nu skal vi lige finde vores plads - vi skal sidde på plads 72 J og 72 K som er helt nede bag i flyet og der hvor man kun sidder 2 i rækken ... lækkert .... tak til " Peter " fra Profil Rejser A/S -for at give os disse pladser i flyet .

Så kom vi i luften og personalet i flyet har været rundt med drinksvognen...... og som vi plejer at gøre ... så har vi også denne gang bestilt en Rom og Cola ..... så er ferien startet !!

Efter at have fløjet en times tid - kommer der varm mad rundt .

Vi springer lige nogle timer frem ..... 1 time før landing i Bangkok kommer der morgenmad rundt . Klokken er " midnat " hjemme i Danmark - men her i Thailand er klokken 06:00 og der er altså blevet " næste morgen " ..... natten forsvandt på flyveturen hertil ....

Efter en mellemlanding i Bangkok er vi så her ankommet til Koh Samui . Fra Bangkok til Koh Samui er vi fløjet med Bangkok Air !!

Der var også bestilt Taxa til os da vi lander på Koh Samui ... og udenfor Lufthavnen står denne unge dame og venter på os ....

Vi ankommer til vores hotel og vi står heldigvis på tavlen til at skulle komme i dag ....

Vi tjekker ind på hotellet og får lige en velkomst-drink ..... spændende om vi kan få vores bungalow allerede nu .... klokken er jo kun 10:00

Vores bungalow var klar og vi kan flytte ind ..... normalt får man først udleveret nøglen til sit værelse omkring klokken 14 , men nogen gange kan man være heldige at der ikke har boet nogle i værelse indenfor det sidste døgn og at dette så er klar til de næste der skal komme - og det var vi altså her ...

Vi kigger lige indenfor .... det ser fint ud .... enkelt , men rent og pænt .

Disse bungalows er udstyret med køleskab ( udenfor billedet ) - El-kogekande - vand og " pulverkaffe " ...... også er der et TV - som man aldrig bruger :-)

Skal vi lige kigge ind på badeværelset også - så har vi set det hele .

Nede for enden af stien her har vi stranden og det er også dernede restauranten ligger - hvor vi skal have morgenmad ....

Skiltet som du ser til venstre på billedet " peger godt nok til venstre " mod restauranten .... men der ligger to rækker med bungalows her og stien til venstre går direkte til restauranten . .

Vi var flyttet ind i vores bungalow - og vi havde lige hvilet et par timer efter den lange rejse - og nu ville vi så lige gå ud og handle lidt ind til " køleskabet " i vores bungalow . Tesco Lotus - som jo er et internationalt supermarked - havde en butik ikke længere væk fra vores hotel end at vi kunne gå dertil , og det gjorde vi så . Vi kom forbi en del boder på vejen til supermarkedet og nogle af dem kan du se på billedet her .

Her ser vi Tesco Lotus .

Sådan - så fik vi fyldt køleskabet op og kunne klare os et par dage ....

Til aften tog vi med grisebilen over til Chaweng by , hvor vi spiste aftensmad på " Green Bird " , som er en lille primitiv restaurant der ligger i en sidegade ovre i Chaweng by ..... Man skal være stedkendt for at finde den ... men vi havde været der før .

Jeg har kastet mig ud i en lidt stærk suppe med ris i  og så havde vi valgt nogle små " spring-rools " til forrèt .

og hvad har Lene så her ? .... det er noget fisk af en salgs og så er der noget " dyppelse " til ...... som helt sikkert ikke er stærkt når det Lene som har bestilt dette .

En ny dag er startet og det er samtidig den første morgen her på hotellet . Inden vi går ned til morgenmaden tager vi lige en " Fernet Branca " - som vi tager på tom mave ..... det skulle holde maven i orden og vi har altid en flaske Fernet Branca med på ferie ...

og hvad byder de så på ved morgenbordet her ... tja ....her ser det ud til at der er omelèt og spejl-æg .

det ser jo alt sammen fint ud .

På langsiden her er der nogle varme retter og noget bacon - midt i står der noget yoghurt og til højre brød og en brødrister ...

Efter morgenmaden går vi til stranden og inden vi gik til morgenmaden - havde vi været nede og reservere et par solvogne og en parasol .... vi havde taget en plads i forreste række ved vandet .

Til frokost ville vi gå over i byen og se hvad vi kunne finde . Lidt til venstre for vores hotel er der en bro over et vandløb og vi prøver at gå over denne bro for at se hvad vi ville komme over til .

Vi kom over til noget der hedder " Harry`s Restaurant " og kigger på skiltet her ...... ikke på grund af prisen - men mere fordi om der er noget vi ville synes om . Priserne er fine nok .... du kan omregne til danske priser ved at fjerne det sidste ciffer i prisen og gange resten med 2 .... eks: 80 bath = 16 danske kroner .

Nåh - Lene har valgt hendes favorit ... " Chicken with cashewnuts " .

Ah Larsen ... det der er squ da ikke Thai mad ?? ..... nej det ved jeg godt - men det var lige hvad jeg havde lyst til her til frokost .

Inden vi går tilbage tilstranden igen - handler Lene lige lidt frugt .

Ved siden af frugtboden ligger denne butik med drinks og der er frit valg fra drinks-kortet til 60 bath = 12 danske kroner .

Sådan så drinksstedet ud fra gaden af ... det husker vi lige til i aften ... så må vi besøge dette sted . ..

Vi er kommet tilbage på stranden igen og der er rigtig mange ved standen i dag ... en sælger prøver her at få en ordre ...

Vi nyder bare at være her og " lave ingenting " ... og vejret er perfekt .

Til aften trækker det op til regn  og vi er på vej op i byen  ..og der kommer da også en hurtig regnbyge ...

Vi leder efter at sted hvor vi kan spise aftensmad og her har de alle retter til 70 bath ( 14 kroner )

Efter aftensmaden går vi en tur i dette marked ... det ligger midt i byen og har åbent hver aften ...

senere kommer vi til drinks-stedet , som vi havde set tidligere på dagen  - lad os kigge indenfor .

Vi smager lige lidt på varerne her og de kan godt godkendes - der er rigeligt med " promiller " i de drink´s de laver her på stedet .

Og navnet på drinksstedet ...... tja det er nok ikke lavet af en dansker :-)

En ny dag er allerede godt i gang og vi er i dag taget over til en anden strand der hedder " Silver Beach " .... den ligger ikke langt fra vores hotel - men dog langt nok væk til at vi kunne gå dertil - så vi tog med grisebilen .

Silver Beach var egentlig fin nok - men havde dog nogle store sten ude i vandet .... selve bunden i vandet var fin blød sand ... Vi opholder os her hele formiddagen .

Vi tager lige noget kold at drikke inden vi forlader stedet igen .

Vi vil spise frokost oppe i Jungle Club og tager med en grisebil over til vejen op dertil .

Vi ringer op til Jungle Club og de sender en bil ned for at hente os ..... Det er nemlig kun " off-roadere " der kan klare vejen derop . Lene kravler op på ladet ag bilen her og jeg skulle også gerne lige nå at komme med .

Vi er her kommet op til Jungle Club og nyder lige udsigten her inden frokosten .... der er meget fredeligt heroppe .

Frokost

Efter frokosten bliver vi kørt ned til vejen igen og derfra tager vi en grisebil tilbage til vores hotel .

Vi betaler 350 bath ( 70 kroner ) for maden og transporten op og ned .

Vi er tilbage på stranden igen og tager lige noget koldt at drikke .... og det er ikke saftevand :-)

Senere på dagen tager vi over til Fisherman`s Village , hvor der er marked

Der er mange boder på dette marked .

Lene handler lidt krydderier ...

Flot flot

Klokken er mange og vi tager vores godnatdrink her på markedet , inden vi kører tilbage til vores hotel i Lamai !!

Næste morgen ....

En ny dag er startet og vi er gået til morgenmad ....

Så blev min morgenmad klar ...

Efter morgenmaden går vi til stranden og den er også ved at vågne op - næsten da ....

Hende " negle og fod-damen " kommer forbi og jeg tror at jeg skal have " ordnet mine negle " i dag ....

Jeg får lige klippet min negle på hænderne .... dovenskaben længe leve ...

og Lene får lige lakeret nejle på fødderne ...

Vand-scooterne kommer i vandet ...... hver aften blev de alle sammen taget op af vandet og transporteret bort .

I dag blev MCDonalds valgt til vores frokost .... Vi var taget med grisebilen over til Chaweng by og efter besøget her på McDonalds , ville vi tage videre til Samui Zoo .

Vi er kørt videre med grisebilen og vi blev sat af ude ved Samui Zoo , hvor vi gik ind . Der var en del akvarier herude og andre dyr også - her er vi først ved akvarierne .

Samui Zoo

og der var også lige fyren her som lod sig fotografere ...

Der var også et tiger-show herude .

Et andet sted i Samui Zoo var der opvisning med nogle store fugle ...

Der var en del fugle i nogle bure udenfor i Samui Zoo

Flere fugle ...

Vi gik derude et par timer , inden vi tog tilbage til hotellet .

En ny dag er startet og vi sidder og hygger os ved morgenmaden ....

Efter morgenmaden er vi gået til stranden og der sker noget spændende her i dag ...

Fyren her får nogle sko på , som er forbundet med en lang slange der går hen til en vand-scooter...

og få minutter efter ser det sådan ud ...

Is-manden kommer forbi og frister med en is ... og så er det jo svært at sige nej ....

og lige bagefter kommer damen med Donuts - men her må vi sige nej tak ....

Om aftenen er hovedgaden i byen lukket og der er marked i hele gaden ....

Der er mange spændende ting på markedet ...

Små spejl-æg lavet af fugle æg .

En ny dag er startet og morgenmaden er overstået og vi er klar til dagens udfordringer ....

Nogle af de der " negle-damer " kommer af og til med gratis frugt til os - i dag har de lagt nogle bananer ...

Ved siden af hotellet er der en kanal som kommer et eller andet sted fra - jeg ved ikke lige hvorfra ... men hver morgen kommer nogle unge mennesker sejlende med vandscootere her og de bliver så lige hentet op af vandet og kørt over i havet , hvor de så bliver lejet ud til turister .... og sidst på eftermiddagen bliver de så hentet tilbage igen og forsvinder ud af vandløbet her igen ...

Der er nu dejligt på stranden her ....

I dag tager vi frokosten på stranden og her kommer en sælger med forårs-ruller , som bliver serveret med lidt " dyppelse " til ...og de er faktisk OK

Efter frokosten skal der lige solbades lidt ...

Læg mærke til det reb der ligger i sandet . Det er en grænse som skal holde sælgerne på afstand . Sælgerne må kun gå indenfor denne grænse , hvis de bliver tilkaldt af turisterne ...

En lille skildpadde havde forvildet sig op i sandet .... vi hjælper den lige tilbage i vandet igen ... den blev også glad og svømmede straks ud i det store hav igen ...

Pludselig dukker der en mørk sky op ude i det fjerne ..... mon der kommer regn  ?

Fem minutter senere regner det stærkt - godt at vi bor tæt på stranden og kan løbe hjem til vores bungalow .

Vi tager en grisebil ind til Chaweng by , hvor vi besøger Bar-ice . Det er et sted hvor man kan komme ind i 18 graders frost . Det hele er lavet af is herinde . Man får serveret drinks i glas , der også er lavet af is .

På besøg i Bar-ice

Vi er tilbage i Lamai igen og Lene handler i en af boderne tæt på vores hotel !!

Vi slutter dagen på vores stamværtshus  ....." Cocktail by Pik "

En ny dag er startet og vi snakkede om at vi skulle lave en tur - jeg er her gået ned for at snakke med damen - der sidder i skranken med turforslag - på hotellet .

Jeg booker denne tur til dagen efter ... hvor vi skal sejle ud til en marine-pak der hedder " AngThong National Marine Park " . Vi fravælger turen i kajakkerne ...

Tilbage på stranden er sælgerne ved at gøre klar til dagen .

Ved middagstid tager vi en taxa ud til en lille havneby der ligger lidt fra Lamai .... Vi overhaler lige ham på knallerten her , som sikkert lige har været i byggemarkedet :-)

Men der skete ikke så meget i byen her og vi går lige og kigger lidt .... det er også blevet frokost-tid , så vi går lige og kigger efter et muligt sted at spise frokost ...inden vi kører tilbage til vores hotel .

Til aften spiser vi på dette lille " meget lokale sted " .

Og regningen for maden : 275 bath som svarer til ca 55 danske kroner .

Så starter en ny dag - og i dag skal vi på sejltur ud til en Marina-park ....vi er her klar til afgang .

Vi blev afhentet på hotellet og kørt ud til båden .... og vi havde fået at vide at vi kunne købe morgenmad ombord på båden .... og det er så her det sker - lidt sparsomt , men ellers udmærket .... vi havde nået at få morgenmad på hotellet inden vi forlod dette , så her blev det kun til en kop kaffe og en sandwich .

Vi finder en plads på båden og sætter os der ... vi skal sejle et stykke vej , inden vi når til Marine-parken .

Vi ankommer her til første stop på turen og vores båd kan ikke sejle helt ind til land og vi skal derfor over i en anden mindre båd , som skal sejle os ind .

Vi bliver sejlet ind til denne flydebro og går ind til land på denne .

På Ø`en , som vi er kommet til - kunne vi gå op på toppen af et bjerg og se ud over Marine-Parken ....Stien op på toppen så således ud og vi står lige og tænker lidt , inden vi begynder at gå op .

Vi begynder at gå op og det er squ ikke helt ufarligt det her - føler vi ... vi går fra sten til sten og nogle af disse vipper , når vi træder på dem ... hvad gør vi ??

På vejen op til toppen er der tre udsigtspunkter og her er vi nået til det første sted som er 100 meter oppe .

Det var rimelig hårdt at nå hertil og jeg er ikke meget for at fortsætte turen - vi skal jo også ned igen ...

Lene var heller ikke vild med turen hertil :-)

Der var stadig 400 meter til toppen og vi beslutter at gå ned igen ....

Vi er kommet ud på båden igen og skal sejle videre til næste punkt ... men inden vi når dertil , skal vi spise frokost på båden og denne mad bliver serveret her ...

Der var rigtig mange med båden og det kunne være svært at finde et sted , hvor man kunne sidde og spise sin mad ....

Maden så meget fin ud og den smagte også godt ...

Vi finder et sted hvor vi kan sidde og spise maden ...

Vi kommer forbi nogle flotte klipper på sejlturen ...

Vi er kommet ind til den næste Ø .

Vi går op af en hel del trapper her , for at komme op til en lagune .... der var 70 trappetrin derop ...

Vi kommer op til Lagunen her og der er meget flot heroppe ....

Ja - vi sveder lidt , men der er også 35 grader ...

Vi går ned igen ..... Lene har squ aldrig været vild med de der trapper ....

Trappen her var også lidt stejl ... men vi kom da ned igen...

Vi er klar til at sejle videre og sidder her og venter på " signal " fra vores guide på turen om at vi måtte gå ud til båden ....

Vi sejler tilbage til udgangspunktet igen og vi bliver kørt tilbage til vores hotel .... nogen gange skal man bare tage nogle chancer og det gjorde vi med sejlturen her og det var en rigtig fin tur ....

Næste dag booker vi en ny tur og vi kører med den chauffør til nogle seværdigheder på Ø`en Koh Samui ....

Det første stop er ved et sted hvor der er nogle munke !!

Der er et stort skilt herude ved disse munke der fortæller os at vi skal have korrekt påklædning og det har vi da også i dag .

Vi er stadig ude ved munkene her ...

Ude ved munkene !!

Der bliver ofret til guderne her ...

Næste stop er ved nogle elefanter ... vi støtter ikke denne form for mishandling af elefanter - så vi går bare forbi disse og videre til noget andet på dette sted .

Der ligger nogle vandfald længere oppe af vejen her og vi bliver kørt derop i denne bil....

Jeg tager lige pladen her med ekstra god udsigt ...

Vi kommer til det første vandfald - men der er et der er større længere oppe af stien .

Vi går længere op og forsøger at komme op til næste vandfald ...

Der er meget stejlt op til det store vandfald og jeg falder og slår min fod ... AV for h...... - vi måtte derfor opgive at komme derop og går ned igen ...

På vejen ned stopper vi lige op her og tager et par billeder ....

Vi er her kommet helt ned igen og vi er gennemblødt af sved ... det var en hård tur !!

Tja - den var der bare lige pludselig

Vi er kørt videre og er kommet til denne buddha ...

Vi er stadig her ude ved Buddhaen og her bedes der for nogle turister ..........Vi slutter vores tur her og kører tilbage til vores hotel i Lamai .....  igen en fin tur .

Om aftenen var der noget underholdning på hotellet og man kunne spise der .... Direktøren havde været rundt ved alle bordene til morgenmaden i morges , for at spørge folk om de ville deltage i dette og det havde vi sagt " ja " til .....

Vi er ankommet til dette underholdning ...

Gad vide hvad det er vi har sagt " Ja " til ....

Der var nogle dansere der underholdt denne aften og de kom også hen til os ...

og det blev da også min tur ...

En sanger med en guitar gik rundt til alle bordene og spillede .....

En ny dag er startet og vi er på stranden ..... Is-manden er kommet !!

og andre sælgere kommer også forbi ...

Frokosten bliver i dag indtaget hos " Cykelsmeden " .

Lene har fundet en plads !!

Dagens menu .

Og Lene`s mad

Da vi kommer tilbage til vores bungalow har vi fået dette brev fra hotellet , der lige minder os om at vores ferie slutter dagen efter .....

Om aftenen er vi taget over til Chaweng by - hvor der handles lidt ...

Vi spiser på " Green Bird " .

og menu`en i aften ....

og desserten tager vi på " Svensen`s Is-bar " .

Det er sidste dag i ferien .... senere i dag rejser vi hjem til Danmark .

Jeg får lige behandlet mine hæle inden hjemrejsen ....

Så sidder vi i flyveren på vej fra Koh Samui til Bangkok .

og nogle timer senere er vi på vej mod København .

Efter en mellemlanding i København er vi så landet i Aalborg ...... Ferien er slut .

Du kan se alle billeder fra turen i den film vi har lagt på siden herunder:

God fornøjelse !!

×
Stay Informed

When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.

Thailands-tur nummer 17 - afviklet i august 2015 -...
Thailands-tur nummer 15 - afviklet i år 2014 - Tur...

ihpone

mail2

mail@poullarsen.net

Vi sælger ikke rejser

og vi laver ikke rejseforslag .