Danish English French German Italian Russian Spanish Thai

Overskrift 3023

Lysten til at komme ud og rejse igen efter " Coronaen " er stor , men dog ikke større end at vi selvfølgelig overholder gælgende love og vi hører selvfølgelig også efter hvad myndighederne siger .

Vi har dog allerede nu forespørgsler på ture i 2023 , selv om der mske nok kommer et par ture til Thailand inden denne tid , men for at dem der skal med i 2023 kan begynde at glæde sig - så laver vi lige et foreløbigt program her for denne tur .

På turen i 2023 har vi følgende personer på holdet :

Holdet tur 1 2023

På nuværende tidspunkt har vi disse personer på holdet , der kan måske komme flere 14 , dog har vi et max. antal .

Der er endnu ikke lagt nogen fast dato for hvornår vi rejser i 2023 - men da vi jo alle i 2023 enten er på efterløn eller på pension , kan vi jo hurtigt beslutte dette når vi kommer så langt .

Jeg vil her prøve at lave et " vejledende program " for turen .... det skal egentlig kun give os lidt at arbejde videre med . Tit er det sådan at vi så under turen ombestemmer os på nogle punkter og laver disse om - og sådan vil det helt sikkert også blive her . Men selve stedet hvor vi opholder os i hele ferien er bestemt på forhånd - altså er det kun udflugterne vi kan lave om på . Der vil ikke blive bestilt hverken fly eller hoteller før vi kommer hen i slutningen af 2022 ..... så programmet her er altså ikke HELT FAST .... men vejledende - som jeg vist tidlige fik skrevet .

selvsikker smileyMed 26 ture i bagagen og måske et par stykker mere inden 2023 ? - så har Lene og jeg selvfølgelig været mange steder i Thailand og har som følge af dette også fået nogle favoritsteder i Thailand . Et af stederne er Koh Samui , men der har holdet her jo før været - så vi vælger et af vore andre favorit steder , som absolut ikke er mindre favorit , og det er Ao Nang i Krabi . Stedet her var faktisk der vi var aller første gang vi var i Thailand i år 2005 , og vi har været der mange gange siden . Stedet har så mange muligheder for udflugter . Stranden ved Ao Nang har desvære ikke solvogne - men vi kan hurtigt komme over til en Ø i nærheden , hvor der er andre muligheder - men vi går her på siden ud fra at vi vælger Ao Nang Krabi til denne tur thumps up.

Holdet som ses på billedet øverst her på siden består af både Jyder og Sjællændere - så vi mødes i Lufthavnen i Kastrup og flyver videre derfra .

Jyderne tager toget fra Nordjylland - måske vi samler en enkelt person op i Randers , det har vi ikke helt styr på endnu . Gør vi det - skal der selvfølgelig et " extra hovede " på billedet herover ... men mere om dette senere ...

Thai2020 000025

Det er Fernet Branca Jens har i flasken !!

Holdet fra Jylland tager som nævnt toget til Sjælland på " orange billetter " og vi hygger på turen derover . Vi vil sørge for at have noget kaffe og morgenbrød med på turen og mon ikke der også bliver mulighed for en " Fernet Branca " . Billedet herover er fra en tidligere tur - hvor vi også benyttede os af toget til København . Personen i billedet forrest til højre er " Jette " som jeg nævnte at vi måske samlede op i Randers , men hun har dog ikke endnu tilkendegivet om hun er med på holdet i 2023 . Jette er søster til Dorthe og hun har været med før i Thailand - så lad os lige vente og se om ikke hun " hopper på toget i Randers " .

Efter 4½ time i toget skulle vi gerne ankomme til Terminal 3 i Kastrup Lufthavn og møde Hanne og Kurt her .

Larsen rejser

Vi planlægger at Flyve med Thai Air . De flyver direkte fra København til Bangkok , så det vil være den bedste løsning . Så efter ankomst til København tjekker vi alle ind til dette fly . Efter indtjekning går vi igennem sikkerhedskontrollen og kommer til Udenrigsafdelingen . Her opholder vi os i et stykke tid - og får måske lidt mad og handler lidt i butikkerne i Lufthavnen .  Vores fly afgår klokken 13:40 - så en time før går vi ud til Gaten hvor flyet holder parkeret . Vi skal her igen vise billetter og Pas og efter dette går vi ind og venter på at blive kaldt ombord i flyet . Hvis vi har mulighed for selv at vælge flysæder - gør vi selvfølgelig dette nr vi bestiller billetterne .

thai2019 00055

Når vi er kommet i luften med Thai Airs Boing 787 Dreamliner , vil vi kort tid efter få serveret en drink efter eget valg og der vil blive serveret nogle peanuts til . På disse langdistance fly er der gratis mad og drikke på hele turen - så lad os da endelig udnytte dette foodeating .

thai2019 00060

Efter en god times tid i luften - vil der blive serveret varm mad med drikkevarer efter eget valg ..... og når vi har fået det vi kan spise , er det tid til en lille lur , eller man kan vælge at se en film i den skærm der sidder i sædet foran . Hele flyveturen tager ca. 10 timer inden vi lander i Bangkok næste morgen klokken ca. 6:00 - og der vil inden landing blive serveret morgenmad i flyet 22.

thai2019 00090

Når vi er landet i Bangkok , skal vi lige igennem en del sikkerhedstjek . Vi skal have stemplet vores Visum ( som vi allerede har udfyldt i flyet ) ...... det er ren rutine , da vi har prøvet dette så mange gange før . Efter at vi er kommet igennem alt dette - går vi til Gaten hvor flyet til Krabi holder parkeret . Vi skal her flyve med Bangkok Airways og denne flyvetur tager en god times tid ..... der vil også være en lettere servering undervejs her .

Bangkok airways

Når vi så er landet i Krabi Lufthavn , skal vi lige have vores bagage udleveret . Den skulle gerne have valgt de samme fly som os 1 .  Efter at vi har fået vores bage udleveret finder vi en Taxa som kan køre os til vores hotel i Ao Nang . Det er en køretur på ca. 3 kvarter . Nu starter vores ferie så vil nogen nok sige , men vi plejer at sige at den starter når vi tage hjemme fra bopælen ..... der er jo nye indtryk og oplevelser fra det øjeblik du går ud af døren der hjemme .

Efter 3 kvarters kørsel fra Lufthavnen i Krabi ankommer vi til vores hotel og min idè på nuværende tidspunkt er at vi vælger hotellet som hedder " PrinceVille Resort . Det kommer lidt an på om vi kan en " fornuftig pris " på hotellet - men ellers har vi mange andre muligheder i Ao Nang . Men oplægget er er baseret på at vi får PrinnceVille Resort . Vi har booet på dette hotel flere gange .

PrinceVille3

Supperior Room - det er dem vi booker

Ao Nang Princeville Resort ligger centralt i Ao Nang , omgivet af et stort udbud af restauranter og butikker . Stranden , Ao Nang Beach , ligger lige overfor hotellet - dog adskilt af vejen , der forbinder Ao Nang med Krabi og lufthavnen , kun 45 minutters kørsel herfra . Resortet er velegnet for familier. Deluxe værelserne ligger i hovedbygningen og er nyrenoverede i flot thai-stil med terrasse vendt mod poolen . Alle værelser har eget toilet/bad , aircondition , minibar og tv . Deluxe værelserne har desuden badekar , værdiboks og kaffe/te-brygger . Hotellet har egen restaurant samt dejlig udendørs swimmingpool og børnepool i haven. Der serveres ikke alkoholiske drikke på hotellet, men det er tilladt at medbringe alkohol til eget forbrug ude fra gaden .

PrinceVille2

Pool området ved hotellet

Det kan godt være at der efter ankomst til hotellet bliver behov for at hvile lidt ved poolen - det er set før .

Vi bliver her på dette hotel i 14 dage og her er det vigtigt at understrege at " man bestemmer selv sin dag " . Jeg vil selvfølgelig lave forskellige forslag som man kan koble sig på - men man kan også bare blive ved stranden ...... Jeg har det bare sådan at jeg gerne selv vil ud og se lidt i løbet af ferien ......

Herunder kommer nogle forslag som man kan vælge imellem :

tur med longtailboat

longtail boat

1Mange steder i Thailand findes disse sjove longtailbåde. Opholder du dig bl.a. i Ao Nang i Krabi - kan du gå ned til stranden og sejle med disse både ud til de nærliggende Ø`er. Tag f.eks. ud til Railey Beach og spis frokost der derude , eller sejl over til PODA Island for at bade. Det tager kun 15 minutter med båd derud og så er det jo rigtig sjovt. Bådene sejler fra tidlig morgen til sen aften . Man køber en billet til båden ved stranden og når der er minimum 6 personer til en båd - så sejler den . Når du kommer til det sted hvor du vil hen - aftaler du bare med bådføreren hvornår du vil hjem igen . Han kommer tilbage på det aftalte tidspunkt 7 . Vi har lige et lille film klip herunder fra en sejltur over til Phra Nang Beach .

You must have the Adobe Flash Player installed to view this player.

Der er også mulighed for at sejle over til PODA ISLAND og bade - det er en utrolig flot Ø med klart badevand . Der er mulighed for at spise derovre - så man kan godt opholde sig her nogle timer .

Sejlturen tager ikke mere end 10-15 minutter , så der er ikke noget at være nervøs over .....

Phra nang cave

2Vi så lige på filmen herover at vi sejlede over til Phra Nang Beach . Stedet er ikke ret stort , men der fredeligt og der er en fantastisk badestrand der. Der er virkelig flot herovre . Flotte klipper " hænger i luften " og der er rent klart vand her . Snyd ikke dig selv for denne oplevelse hvis du er i Ao Nang .

På stedet ligger der også et hotel med 5 stjerner. Sikkerhedsvagter bevogter dette hotel døgnet rundt. En overnatning på dette hotel koster D.kr. 6000 pr. nat - ( 2011-priser ) .

Vi har herunder lige et lille filmklip fra stedet :

tur med speedboat

3At sejle ud med speedbåd er en oplevelse for sig og det skal vi da også prøve på turen her . Nu er vi ikke så mange - så vi tager med på en speedbådstur sammen med andre - det er også fint. Der findes ofte flere forskellige ture at vælge imellem.For os gik der sport i at finde den speedbåd med flest motorer på - og vi er nu oppe på en båd med 5 x 225 HK motorer - fedt 20 .

Den store båd på billedet herunder kan have 50 personer om bord og størrelsen gør også at den sejler roligt på vandet - selv om det går stærkt !!

Speedbaad

På det lille filmklip herunder kan du se båden i drift .... Der er ikke noget at være bange for - vi udsætter ikke folk for noget de ikke synes om ...  Båden er stor og ligger roligt i vandet - selv om der er fart på .

You must have the Adobe Flash Player installed to view this player.

Der er mange smukke steder man kan komme hen med speedbåd og lad os bare lige nævne nogle stykker her .

Speedbaad

James Bond Island er en af mulighederne når vi er på tur med speedbåd .... Filmen " the man with the golden gun " har optaget en scene herude hvor man ser den store sten . Og ellers er der kun nogle souvenier butikker herude - så et kort ophold her påå Ø`en er en mulighed .

Paynee Island er en anden mulighed . Panyee Island er en hel by der er bygget på pæle ude på havet.  Der bor " i byen " ca. 5000 mennesker og der er både skoler - restauranter og butikker derude. Panyee Island ligger ikke langt fra James Bond Island og kan fint kombineres med en tur derud. - Spist evt. frokost på Pannyee Island - de har fine restauranter derude.

Hong Lagooen er også en mulighed - det er et fantastisk sted . Vi sejler ind af en lille åbning i bjergene ( se billedet i midten ) og kommer ind i en lagune. Du har kæmpe høje bjerge helle vejen rund omkring dig og der er kun den ene vej ud igen. Få bådføreren til at stoppe motoren og nyd stilheden derinde. Et helt utroligt flot syn og mega flot vand der. Det ligger også på turen til James Bond Island . Nogen gange kan der være lavvande derinde - men bådføreren kender dette tidsrum og ved hvornår han kan komme derind med speedbåden .

Speedbaad

Koh Lao Lading er et meget smukt sted og kan ogs besøges på en speedbådstur - evt. sammen med andre Øer . Det er muligt at spise frokost på Ø`en - hvilket mange af de besøgende gør når de ankommer med speedbåden . Det kan derfor være lidt overfyldt på stedet lige omkring frokosttid .

På Ø`en er der to små bugter med sandstrande, og der er en smuk udsigt omkring øen . Strandene er ikke rigtig brede , men de er meget maleriske og giver nogle gode skyggefulde områder, hvor du kan hvile på en varm dag og nyde lyden af ​​et blidt hav - absolut et besøg værd .

Maya Bay er også en mulighed , men ligger på vej til Phi Phi Island og ikke på turen til James Bond Island . Filmen " The Beach " er optaget her. Det er en utrolig smuk Ø . Den ligger inde i en bugt. Der er ikke så mange butikker derovre - kun en enkelt kiosk hvor du eventuelt lige kan købe noget koldt at drikke. Men vi må vælge når vi bestiller speedbåd - hvilke ting vi gerne vil besøge - Lene og jeg kender de forskellige ture.

crystal pool

081

4For at komme til Crystal pool skal man gå ind igennem en større mangrove skov og får her mulighed for at se mange forskellige og farverige dyr på vejen - bare kig efter i træerne og skovbunden - de èr der. Du kommer til sidst til Crystal pool , som er en krystal klar sø - hvor du kan bade i . En utrolig flot tur.  Vær opmærksom på at der er mega glat på kanten af søen .

blue lagoon

5Når du alligevel er ved Crystal pool - så gå endelig videre ca. 1 km ind i skoven og se denne flotte blå lagoon. Du kan ikke bade i søen - da den er total bundløs - men du kan få nogle flotte billeder der. Vandet er bare HELT BLÅT.

Når du er kommet op til Blue Lagoon - så prøv at stå ved broen og klap i dine hænder. Du vil så opleve at det bobler op fra bunden af Blue Lagoon. Vi har prøvet dette og det er rigtigt  15 .

Hot springs

6Hot springs - er de varme kilder. Det er et sted hvor der kommer 45 graders varmt vand ud af bjerget. Du kan bade i dette vand og rigtig føle varmen. Denne tur kan sagtens kombineres med en anden tur på denne rute - elefanttur - Crystal pool o.s.v. Husk at det er ikke sundt at opholde sig mere end 15 minutter i de varme vand .

besog hos dvarge

083

10Er du i Ao Nang skulle du benytte lejligheden til at spise hos de 2 tvillinge-dværge på en lille restaurant uden for byen. Den ligger helt derude hvor færgen sejler til Phi Phi fra Ao Nang. De 2 dværge serverer i restauranten og farer frem og tilbage mellem gæsterne. De ser vældig underholdene ud . De vil meget gerne fotograferes sammen med dig :o) .Og man spiser faktisk rigtig godt derude. Restauranten er blevet udviddet næsten hver gang vi har været det . De har bassin - så at du selv kan vælge den fisk eller hummer du vil spise.

phi phi island

18Tag færgen over til Phi Phi Island. Skal du til Thailand - ja så skal du helt sikkert ud på Phi Phi Island. Det er vel nok den mest kendte Ø i Thailand. Ø`en har oplevelser nok til at du kan tage en overnatning derovre og så sejle hjem dagen efter. Ø`en har mange shopping-gader og rigtig mange restauranter. Vent med at booke overnatning til du kommer i land derovre. Hotel-sælgerne står på kajen når du sejler ind med færgen. Og de har mange gode overnatningsmuligheder og tilbud på disse. Når du køber din færgebillèt derover til - så køb det der der hedder " open Ticket " - så kan du vente til dagen efter med at sejle  hjem, hvis du ombestemmer dig og vil tage en overnatning derovre.

Krabi elephant care

Krabi Elephant Care

Hvis ikke man synes man har fået elefanter nok kan man besøge stedet her .

20Vi besøgte stedet i marts 2019 og det var en fantastisk oplevelse . Man bliver afhentet på sit hotel og kørt ud i en jungle . Man kører ad snørklede veje med huller og steder hvor der næsten ingen veje er . Så kommer man til et sted midt inde i denne flotte natur , hvor der bare er " totalt stille " - ikke en lyd kan man høre .

Sammmen med en guide går man 4-500 meter ind i junglen og finder elefanterne . Man fodrer dem og man bader dem i et vandløb . Det er en meget speciel oplevelse at komme så tæt på disse store fantastiske dyr . Og det der måske er mest fantastisk her , er at man virkelig kan se at elefanterne har det godt i dette reservat . De bliver passet og plejet .

Denne oplevelse må du ikke snyde dig selv for hvis du er i Ao Nang / Krabi . Du kan se et filmklip fra stedet herunder .

You must have the Adobe Flash Player installed to view this player.

Stederne ovenover her var var en brøkdel af det du kan opleve i Ao Nang og vi skal også huske bare at slappe af på vores ferie . Men vil du gerne se alle mulighederne i Ao Nang så klik her : Oplevelser i Krabi Provinsen

Vi er rimelig godt kendt i Ao Nang og det er en hyggelig by at gå i . Der er et hav af butikker hvor man kan handle og der skal " pruttes om priserne " overalt .

Vi har et stamværtshus i byen hvor vi altid mødes om aftenen og får en godnatdrink eller øl . Vi plejer at kunne forhandle os frem til nogle faste lave priser mens vi er der , og er vi heldige s møde vi vores veninde der . Hun hedder " Inn " og vi har kendt hende i mange år .

Inn

Det er et rigtig hyggeligt sted som ligger på taget af en restaurant - altså sidder man ude i 27-28 graders varme ved 23-tiden ... lækkert .

Der er lagt op til en hyggelig ferie - men det er jo dem der er med , der former dagen .... her på billedet har vi lavet vores egen Pool-bar på hotellet hvor vi skal bo .

med venlig hilsen3

Dine guider på denne tur !!

ihpone

mail2

mail@poullarsen.net

Vi sælger ikke rejser

og vi laver ikke rejseforslag .