Beach and Snow -468x60

TUREN I FEBRUAR 2019 1

forside billede2

Gruppebillede2019 42

Den 3. oktober 2018 :  Efter at have søgt på flybilletter i lidt længere tid - dukkede der pludselig nogle op til en " rimelig pris " her i nat .

Det vi lige alle skal være opmærksom på her , er at vi på denne ferie flyver i en periode hvor der er højsæson i Thailand og som følge deraf må forvente lidt højere priser på nogle af tingene . Man kan sagtens få " billige flybilletter " hvis man vil acceptere en ventetid i en lufthavn undervejs på et extra døgn , eller vil flyve med et lavprisselskab - hvor det èneste du får i flyet - er et sæde og ellers selv må betale for mad og drikkevarer undervejs .

Opgaven her lød på fly fra :

Aalborg til København

København til Bangkok

Bangkok til Krabi

og helst med fly , hvor der er en rimelig standard .......og så selvfølgelig tilbage igen efter slut på ferien .

Men denne opgave så nu ud til at være løst og endda med en lille " overraskelse " , som jeg nok skal nævne lidt senere . Programmet ser herefter således ud :

Den 25. februar 2018 flyver vi fra Aalborg klokken 06:20 . Denne tur flyver vi med SAS og lander i København klokken 07:05 .

Klokken 08:25 flyver så vi videre fra København til Doha , hvor vi lander klokken 16:30 ( lokal tid ) ......... og på denne tur flyver vi med Qatar Airways . Der vil blive serveret noget mad på denne tur , samt naturligvis drikkevarer . Mad og drikkevarer er med i prisen . Vi får så lige " en strække ben pause " i Doha lufthavn på ca. 2½ time . Det gør ikke så meget , Doha International Airport er en spændende lufthavn at kigge lidt rundt i - så 2½ time går hurtigt . Det er en dyr lufthavn at handle i - men det behøver vi vel næsten heller ikke . Vi burde jo ikke være sultne !!

Og nu kommer så overraskelsen

surprice2

Klokken 19:05 flyver vi videre med Qatar Aieways , meeeen vi flyver direkte til Krabi , altså uden om Bangkok og sparer altså den ventetid , som vi plejede at have der . Også på denne strækning vi der blive serveret mad og drikkevarer . Vi vil nå at få både aftensmad og morgenmad inden vi lander i Krabi og alt forplejning er med i prisen på din billet .

Vi lander altså i Krabi Airport den 26. februar klokken 06:10 ( lokal tid ) , og tiden er skruet 6 timer frem nu i forhold til den danske tid . Vi tager så herfra en taxa til vores hotel i Ao Nang .

Vi bliver så i Ao Nang til den 13. marts om morgenen , hvor vi rejser hjem igen , sltså har vi 15 overnatninger i dette fantastiske område - og det er slet ikke for meget .

Turen hjem - hvis vi allerede skal nævne den du - ser således ud :

Vi flyver fra Krabi Airport klokken 08:00 og lander i Doha Airport klokken 11:50 ( lokal tid ) og altså også denne gang uden om Bangkok .

I Doha har vi lige en pause på omkring 3½ time ..... ( disse ventetider er desværre ikke til at undgå , hvis vi skal have fornuftige priser på flybilletterne - vi skal bare gøre dem så korte som muligt ) .

Vi flyver videre fra Doha til København klokken 15:35 og lander i København klokken 20:20 ( dansk tid ) ....... klokken 23:00 flyver vi videre med SAS til Aalborg , hvor vi lander klokken 23:50  .

Og lad mig så lige bruge lidt tid på flyselskabet !!

Qatar2

Qatar Airvays

Qatar1

Vi flyver , som tidligere nævnt , med Qatar Airways . Hvis man søger lidt oplysninger om Qatar Airways på nettet , vil man se at selskabet er èt af de meget få selskaber i verden der har fået 5 stjerner i vurdering  fra firmaet " SKYTRAX " - som et et uafhængigt bureau , der vurderer flyselskaber på service og kvalitet . Faktisk er der på verdensplan kun 10 flyselskaber der har fået 5 stjerner ( målt år 2018 ) . Til sammenæligning kan nævnes at Thai Airways - som de fleste jo kender - kun har 3 stjerner 15. Vi kommer altså her til at flyve med èt af de bedste flyselskaber i verden . Der er selvfølgelig fuld forplejning undervejs med i prisen ......... 428 .

Pigen som du ser lige herover på billedet , stod og tog imod os sidste gang vi fløj med QatarAirways .... og smilet hèr - er bare kendetegnende for deres personale ombord i flyet .

Det var altså lidt om det flyselskab som skal bringe fra Københan til Krabi .

Den 4. oktober 2018 :

serch

Nu skullle vi så på jagt efter et hotel og det burde da ikke være noget problem - tænkte jeg . Men jeg blev " meget klogere " efterhånden som jeg søgte . Vi har flere gange tidligere været i Ao Nang , så vi kendte området meget godt . Vi har altid tidligere boet helt nede ved hovedgaden og det var vi egentlig meget glade for - så min søgning startede da også her langs hovedgaden i Ao Nang .

Jeg havde et budget på denne rejse , eller måske mere rigtigt - jeg havde et mål om at rejsen totalt set ikke måtte koste mere end 8000,00 kr. pr. person ...incl. fly .

money2 ...... og hvad havde jeg brugt nu ?

Mit mål.................................... kr.: 8000,00

Fly har kostet....................... kr.: 5878,00

Rest til hotel pr. person ville altså blive 8000,00 - 5878 = 2122,00 x 2 ( da der jo er 2 i hvert værelse ) = 4244,00 kroner , som jeg kunne bruge til et hotel 6. Så èr der lige dem der rejser alene , som vil få hele udgiften på hotellet , da der jo ikke er noget der hedder " single-room " . Men sådan har det jo altid været for " single-rejsende " .......

Men så har de sikkert nogle andre fordele single1

Jeg startede ud med at søge på " PrinceVille Resort " , som er vores absolut favorit i Ao Nang ...... Men her var prisen kr.: 922,00 pr. dag ..... Pu ha , tænkte jeg så , har vi virkelig givet så meget på de tidligere rejser , når vi har boet på dette hotel i Ao Nang .. og svaret her er helt enkelt : " JA - dèt har vi sgu " .

Ok , vi går da bare videre , der er hoteller jo nok at vælge imellem ..... Ao Nang Villa Resort er også en af vore favoritter og ligger også helt ned til stranden ..... vi tjekker lige prisen her ....og den er kr. 1130,00 pr. dag .

Nå , der er jo også det hotel der hedder " Phra Nang Inn " . Det ligger også ned til vandet og vi har tidligere boet på dette , men standarden var ikke helt som vi ønskede den , men lad os da lige tjekke prisen . Jeg søgte på dette og her er prisen kr. 645,00 pr. dag ..... men det er stadig i " overkanten " af det jeg ønskede og jeg vil jo også helst komme med noget der er i orden , og det syntes Lene og jeg altså ikke at dette hotel var , da vi boede der sidst .

chockTja . det er utroligt så hurtigt man glemmer tingene . De sidste 2-3 år har vi været i Jomtien ved Pattaya , og her er priserne bare helt anderledes .

Jamen hvorfor tager vi alle så ikke bare tage til Jomtien igen denne gang - det ville da være nemt ?

Det gør vi ikke fordi vi gerne vil besøge Ao Nang igen . Ao Nang var det første område vi rejste til , da vi startede med at rejse til Thailand i år 2005 . Dette område er èt af de bedste områder i Thailand - synes jeg - da der er så mange muligheder her med udflugter m.m. - og så er der en mega flot natur. Jamen - så fortæller det måske også hvorfor priserne i området er " skruet op " i højsæsonen .

Nå , hvad er det nu man siger ? ...... " vil du ringe til en ven ?? " ...... Ja , det ville jeg og jeg ringede til èn af de personer , som skal med på turen her og som tidligere har boet på et billigt hotel i Ao Nang . Jeg havde bare glemt navnet og det var det jeg lige skulle spørge om . Jeg fik navnet på hotellet som var : Sabai Mansion .

Lad os søge prisen på dette hotel og det gjorde jeg ..... prisen her er kr. 250,00 pr. døgn .... Feeedt lad os tage dette thumps up ....... jeg lagde straks min forespørgsel ind på hotellets hjemmeside ........ men fik omgående denne besked tilbage : UDSOLGT i den periode du spørger på - prøv en anden dato . crazy Ah - det kan jeg jo ikke .... jeg har jo bestilt flybilletter og det er også helt normalt , at man sikrer sig sine fly-billetter først - inden man finder et hotel .

Jeg tager lige en kop kaffe og tænker .

coffee2

Jeg bliver nødt til at gå ud over " rammen på mit mål " og jeg begyndte at søge på forskellige muligheder i Ao Nang by og nærområdet , samtidig med at jeg fokuserede på " en rimelig pris " , og en " rimelig standard " .

Jeg fandt pludselig et hotel som hedder " Hula Hula Resort " - og det så egentlig fornuftigt ud .

kort

Hotellet ligger " lidt væk fra centrum " af Ao Nang . De af vore rejsende , der var med på " Thailandsturen i 2007 " husker helt sikkert " Alis Hotel " ..... Det var dèt hotel , hvor det næsten tog en halv dag at få nogle drinks  1 .

Hula Hula Resort ligger ud af samme vej ..... på kortet herover har jeg markeret Alis Hotel med " sort kryds " og Hula Hula Resort er markeret med et " rødt kryds  " . Afstanden ned til hovedgaden bør ikke være noget problem - vil man ikke gå - kan man tage en TUK-TUK .

tuk tuk

Tuk-Tuk - en hutig og enkel transport i Ao Nang .

Her kommer der lige nogle data om hotellet :

logo

På hotellets hjemmeside skrives der følgende :

Dette overnatningssted ligger 9 minutters gang fra stranden . Hula Hula Resort Ao Nang , ligger på den fredelige bakke med udsigt over Andamanhavet og har hele 4 udendørs swimmingpools , herunder 1 hovedpool , 1 børnebassin og 2 private pools . Der er også et thailandsk kunst- og håndværkscenter samt gratis wi-fi. Der tilbydes gratis transport med resortets shuttlebus til strandene i Ao Nang og Nopparat , som begge ligger under 3 minutters kørsel eller omkring 12 minutters gang derfra . Gæsterne bydes velkommen med årstidens ​​eksotiske frugter og tropiske drinks . Gæsterne kan nyde udsigten over ananasmarken lige bag ved resortet.

Værelserne er indrettet i tropiske farver og har puder med ananasmotiver og ægte træmøbler . Der er fladskærms-tv , minibar og elkedel . Der er eget badeværelse med tøfler og gratis toiletartikler - med duft af ​​frangipani. Værelserne har desuden balkon eller terrasse med direkte pooladgang . Værelserne er udsmykket med unikke kunstværker af lokale malere fra Krabi.

Gæsterne på Hula Hula Resort kan forkæle sig selv med massagebehandlinger . Restauranten Hula Hut serverer velsmagende thailandske retter , herunder ananasjuice og særlige retter med ananas . Resortets udendørs pool har en afslappende dyb pool og et børnebassin . Der er også udflugtsskranke , gratis parkering og døgnåben reception .

Den nærmeste lufthavn er Krabi Internationale Lufthavn , 30 minutters kørsel fra Hula Hula Resort, Ao Nang Beach .

Dette overnatningssted har fået en god karakter for " Valuta for pengene " i Ao Nang Beach !

Gæsterne får hèr mere for pengene i forhold til de andre overnatningssteder i byen.

Og hèr er hvad der står på den bekræftelse som jeg har fået - og det er gældende for alle de bestilte værelser :

Værelse 1-5

Deluxe-værelse med dobbeltseng eller 2 enkeltsenge
2 voksne i hver af 3 værelser og 1 voksen i hver af  3 værelser

Ønsker

Ikke-ryger, King size-seng

Bemærk venligst: Præferencer og særlige ønsker kan ikke garanteres. Særlige ønsker afhænger af ledig kapacitet ved indtjekning, og der kan forekomme ekstra gebyrer.

Faciliteter

Gratis morgenmad

Gratis Wi-Fi

Gratis parkering

2 store enkeltsenge eller 1 kingsize-seng
38 kvadratmeter stort værelse med balkon

Internet: Gratis Wi-Fi
Underholdning: LCD-tv med satellit tv-kanaler
Mad og drikke: Køleskab, elkedel, roomservice og gratis mineralvand på flaske
Badeværelse: Privat badeværelse med bruser, hjemmesko og gratis toiletartikler
Praktisk: Gratis udenrigsopkald, skrivebord og pengeskab; ekstra seng og gratis baby-/barneseng tilgængelig efter anmodning
Komfort: Aircondition og daglig rengøring
Ikke-ryger ( der henvises til balkon )

Jeg har lige hurtigt selv " sammenklippet " et par billeder fra hotellet og dem kan du se på den lille film herunder :

Tryk på pilen midt i billedet for at starte filmen .

You must have the Adobe Flash Player installed to view this player.

Det var altså det bedste jeg kunne finde ........ hvis vi stadig skulle holde " det hele på et fornuftigt niveau " ....... men jeg kunne umuligt holde det inden for rammen på de 8000,00 kroner - som var mit udgangspunktet . Hotellet her koster pr. døgn kr.: 416,00 , som jo dog stadig må siges at være billigt i forhold til hvad man får for pengene .

Regnstykket ser herefter således ud :

regnskab4

Der er blevet booket til èn person mere et stykke tid efter de andre bookninger , og for denne person gælder nogle andre priser og personen får derfor besked på en særskilt mail .

Jeg sender en mail ud til alle der skal med på turen - med oplysning omkring overførsel af penge ...... Hotellet skal jeg først afregne ved ankomst til hotellet i februar 2019 .... men det forklarer også jeg i den mail der sendes ud .

Nu kan vi bare vente på at tiden går - det var selvfølgeligt lidt ærgerligt at vi ikke ramte de 8000 kr. pr. person - men vi vil jo også gerne have lidt luksus på turen - og dèt mener jeg helt sikkert at vi får på denne tur .......og husk lige på at :

Oplevelsen på ferien husker du længere end hvis du havde sparret en tusind-kroneseddel .

131

Og nu blev vi så klar til at sige :

Ao Nang

Turen vil blive en tur , hvor vi kommer til at genopfriske " gamle minder " ...... Ao Nang var jo det sted hvor vi startede vores ture til Thailand - tilbage i år 2005 .

drinks4Vi skal selvfølgelig spise på nogle af de gode restauranter i byen og vi skal have nogle godnat drinks hos vores kendte og flinke " drinksdame " . Hendes chef " har bygget ny restaurant " siden vi var der sidst . Den tidligere brændte jo .

Vi satser på at hun stadig er i byen - hun har jo altid været en del af vores ture til Ao Nang - så mon ikke hun også bliver det på næste tur i februar 2019 . 472

Vi skal nok prøve at fange hende på facebbok inden 2019 .

dvaergMåske bliver der også et gensyn med restauranten med de 2 tvilling-dværge . Vi har tidligere besøgt denne restaurant , når vi har været i Ao Nang ..... men selv om de to damer er små , så er de jo et par ældre damer , så det er jo ikke sikkert at de stadig er der - men vi håber !!

471

Noget af det der vil være helt naturligt på denne tur - vil da være at sejle ud med speedbåd og der har vi jo lidt erfaring - så lad os satse på båden med de 5 motorer .

Du vil kunne se et lille klip fra denne båd lige herunder !!...... Tryk på pilen i billedet for at starte filmen .

You must have the Adobe Flash Player installed to view this player.

overskrift 1 ao nang

Vi har mange forskellige forslag til ture på vores hjemmeside . Vi skal jo helt sikkert prøve nogle af disse når vi er i området . Klik på dette link for at se et forslag : Tur til James Bond Island og selv om det er en mindre båd der er vist på billederne - synes jeg stadig at vi på VORES TUR skal tage med den store speedbåd med de 5 motorer . Det er en gignatisk oplevelse !!

overskrift tur 2

En anden tur som jeg synes vi skal bruge en dag på er denne tur som jeg nævner her . Klik på dette link og læs mere om denne : Jungle-tur

Tur forslag 3

Vi har kigget på en elefant-tur også og der vil vi foreslå den tur , som vi nævner her . Klik på dette link : elefant tur

overskrift ao nang

Der er bare så mange muligheder i Ao Nang / Krabi og der er jo ingen grund til at nævne alle sammen , her når du bare kan klikke på liket her og se dem : Mange muligheder i Ao Nang

Og bare rolig  med - jeg tager selvfølgelig med på turene - vi sender ikke " nye gæster " alene afsted på nogle ture - hvis ikke de selv vil .

affraid

Rolig... Poul tager med på tur .