Beach and Snow -468x60

Danish English French German Italian Russian Spanish Thai

sommer 2020 3

Når vi når frem til sommeren 2020 skulle vi være kommet til det tidspunkt , hvor vi vil vove os ud i noget " lidt mindre planlagt " ..... eller noget vi ikke lige har prøvet før . Planen på nuværende tidspunkt går ud på at vi starter i Bangkok med et par dage . Derefter tager vi lidt nordpå og skal sejle med husbåd i 4 dage og endelig skal vi slutte af med noget badeferie i Hua Hin på en lækker strand . Jeg leger lidt med tanken om at vi bare bestiller en " oneway ticket " når vi rejser ud af Danmark og så må vi bestille billetten hjem nede fra Thailand - når vi vil hjem igen 17 .

Som udgangspunkt vil denne tur ikke være åben for andre end Lene og mig , da vi ikke har nogle helt faste holdepunkter på turen og ej heller faste tidspunkter og det kan vi bedre håndtere når vi kun er os to .

Jeg vil her på siden prøve at komme med lidt information om de enkelte elementer .

Flyselskab

Vores plan er at bestille bådturen igennem Jysk Rejsebureau A/S og på den måde få adgang til at bo på deres hotel i Bangkok , indtil vi skal videre på bådturen . Vi vil selvfølgelig også spørge dem om fly-priser - men måske vi bestiller dem selv , det har vi ikke rigtig truffet beslutning om endnu .... kommer lidt an på prisen . Det er lidt underligt at man skal straffes fordi man er jyde sad smiley2.... og hvorfor skriver jeg dette ? ..... Det gør jeg fordi at så snart at man finder en fornuftig pris på et fly til Bangkok - så er det fra København . Jyder rejser altså også til Thailand .

Vi påtænker at flyve med Thai Air eller måske KLM - men hvis KLM eller et andet selskab har en tur direkte fra Aalborg Lufthavn , så vil vi vælge dette , og dog med en minimal ventetid i en anden lufthavn undervejs . Det er lidt nemmere når vi kun er to personer der skal afsted . Det vil gøre det nemmere at finde billige flybilletter ..... og skulle der opstå kaos undervejs - så er vi kun os selv og kan derfor kun takke os selv hvis et eller andet går galt .

Efter ankomsten til Bangkok vil vi så tage en taxa til det hotel vi har valgt i byen , hvad end det så måtte blive for et .

hotel

Det kendskab vi har til JYSK Rejsebureau`s Hotel i Bangkok siger os at det ikke er vild luksus de har der - men er ok for en kortere periode , som vi jo forventer at være der .

Det rigtige navn på stedet er faktisk : New Road Guest House .

New Road guesthuse

New Road Guest House

Lad os lige kigge list nærmere på dette " Guesthouse " . Vi forventer ikke den store luksus , da vi kun skal være her et par dage og dem vil vi bruge til at kigge lidt nærmere på nogle udvalgte ting i Bangkok .

Stedet " New Road Guest House " skulle ligge ved siden af ​​floden Chao Phraya i Bangkok og de har både private ikke-ryger-værelser og sovesals-inspirerede værelser. Der er gratis wi-fi overalt på overnatningsstedet . Vi vil selvfølgelig booke et dobbeltværelse med aircon .

New Road Guest House ligger i Bangrak-kvarteret , ca. 10 minutters gang fra stormagasinet Robinson Department Store og ca. 5 minutters gang fra den berømte Sky Bar . Flodbredden Asiatique ligger 15 minutters kørsel derfra med taxa eller tuk tuk . Den nærmeste skytrain station er Saphan Taksin BTS Station , som også har forbindelse til Sathorn-molen hvor man kan tage med en long-tail-båd for at besøge den gamle bydels berømte vartegn langs floden Chao Phraya.

Alle værelser skulle være indrettet i varme farver og have adgang til eget eller fælles badeværelse og har enten aircondition eller ventilator . Gæster der indkvarteres i senge på sovesalen , har adgang til deres eget personlige skab .

Restauranten på stedet serverer både thailandske og vestlige retter samt vegetariske retter og særlige diætmåltider hele dagen . Der serveres morgenbuffet hver dag fra kl. 7.00 til 11.00 . Der er desuden en kaffebar og en velassorteret bar , der er åben fra kl. 17.00 til midnat og med gratis wi-fi på fællesarealerne .

Personalet i den døgnåbne reception er behjælpelig døgnet rundt og hjælper gerne med bagageopbevaring samt information om dagsture og lokale attraktioner . I lobbyen er der computere som kan benyttes til at planlægge en tur i lokalområdet . Man kan deltage i flere forskellige aktiviteter, herunder ugentlige udendørs grillfester , drikkespil samt visning af live sportsarrangementer og film - hvilket dog nok ikke lige er noget for os hovsa . Vi ønsker egentlig bare at passe os selv og færdes på " egen hånd " .

Bang Rak er et fantastisk valg for dem , der er interesserede i hjælpsomme mennesker , praktisk offentlig transport og god stemning og det er lige noget for os .

Par har været særlig glade for beliggenheden – de har givet stedet karakteren 8,0 ud af 10,0 mulige .

Man reklamerer her med at man taler " vores sprog " ..... men ellers må vi jo klare os på engelsk - hvilket ikke skulle være noget problem . Vi vil satse på at have to-tre overnatninger her - således at vi lige kan se lidt af byen - inden vi skal videre .

skytrain

Sky-train i Bangkok

Mens vi er i Bangkok vil vi bruge sky-train til at komme rundt i byen . Ikke fordi vi har den store erfaring med dette , men det kan vel ikke være så svært... ellers må vi lige spørge nogle af de lokale .

Hvad der er at se i Bangkok vil vi lige prøve at finde ud af inden vi når til turen .

flodbusser Bangkok

Fra floden i Bangkok

En anden ting som vi også helt sikkert skal opleve , er at se Bangkok fra flod-siden . Der findes mange både der sejler disse ture og vi har før været på nogle ture af kortere varighed . Men denne gang vil vi over i en anden del af Bangkok . Vi har altid tidligere sejlet i den fattige del af Bangkok og det er også spændende at se dette - men der findes altså også sejlture over i den rige del af Bangkok .

Også dette må vi lige studere nærmere inden vi kommer til turen .

skilt baadtur

Nu skrev vi godt nok tidligere på denne side , at vi skulle prøve noget vi ikke havde prøvet før - det er dog ikke helt korrekt - vi har været med husbåd før og det kunne vi godt lide , så derfor prøver vi lige dette igen . Denne gang med en husbåd der ser ud til at være lidt mere luksuriøs end den vi tidligere har været med og som skulle sejle på " den rigtige måde " og ikke blive trukket frem som den tidligere båd vi var med .

Husbåd2

Et par billeder af og fra båden

Husbåd1

Herover har vi lige et par billeder af båden og den ser da spændende ud - men det må jo komme an på en prøve . Nu her efterfølgende vil vi prøve at beskrive bådturen .

Dag 1 2På den første dag af bådturen skal vi rejse fra Bangkok til den sydlige del af Khao Laem søen og stiger på husbåden med navnet  " Lake Explorer " .

Men lad os starte helt forfra . Turen starter fra receptionen på vores hotel " New Road Guest House " i Bangkok , hvor der kommer en bil og henter os mellem  klokken 7:30 og 8:00 . På turen ud af million-storbyen " Bangkok " kommer vi til at opleve hvordan landskabet ændrer sig til mere og mere uspoleret og rå natur .  Undervejs vil der være frokost på en lokal restaurant . Når vi efter frokosten ankommer til den idylliske Khao Laem sø , tjekker vi ind i vores kahyt på båden .

Båden stævner ud på søen og der bliver mulighed for at nyde den første af mange magiske solnedgange fra dækket inden der serveres aftensmad .

Dag 2Mulighed for afslapning på husbåd og senere besøg i lokal stammelandsby .

Der er mulighed for en morgendukkert og en afslappet morgenmad inden der er afgang fra båden klokken 10:30 . Dette foregår i longtailbåd og der sættes kurs mod stammelandsbyen " Moonban Kanunklee "  som er beboet af folket fra " Karen stammen " .

Her bliver der rigelig mulighed for at udforske landbrugsområdet bagpå en traktor hvor vi skal se hvordan de lokale dyrker ris og holder dyr . I landsbyen kommer vi også til at se hvordan de producerer deres egen electricitet og der er udviklet et vandforsynings-system .  Vi kommer også til at besøge den lokale landsbyskole , der har 80 børn og 2 lærere .

Ved frokosttid vender vi tilbage til båden hvor der er mulighed for at være med til at lave vores egen lokalw frokost sammen med kokken .

Eftermiddagen er fri til " dasetid " ..... snup evt. en tur i kajak eller man kan forbybe sig i en god bog eller snuppe en eftermiddagslur . Aftensmaden serveres klokken 18.30 lige til solnedgang - og mæt af mad og oplevelser kan man slappe af eller sludre med de andre gæster ombord .

Dag 3På dag 3 bliver der mulighed for at udforske søen i Kajak , være med til at lave mad og besøge en lokal landsby .

I dag står vi tidligt op for at se vilde fugle lege i træerne . Efter morgenmaden kan man snuppe en dukkert eller tage en tur i Kajak inden båden sejler mod det smukkeområde " Pilog " . Undervejs bliver der mulighed for at være med til at forberede frokosten i køkkenet , hvor der fremtrylles en fantastisk papaya salat og grilles kyllingekød . Men før vi kan læne os tilbage og nyde maden , besøger vi lige " Bo Ong Landsbyen " , hvor vi får et indblik i det daglige landsbyliv . Der er også mulighed for at se den hellige pagode som kan besøges via en gangbro - dog er det kun mænd , der har adgang til selve området ved pagoden .

Vi går herefter tilbage på båden og sejler mos " Pilog " , hvor søen bliver smallere og klipperne rejser sig majestætisk omkring bredden . Hvis man kigger mod vest , kan man nyde udsigten over Burmas Bjerge . Der er mulighed for at sejle i kajak til den nærmeste landsby , hvor man kan opleve landsbyens flydende tempel samt små butikker . Alternativt er der mulighed for at tage en longtailbåd til landsbyen .

Der nydes aftensmad i den friske luft ude på søen mens solen går ned . Det kan varmt anbefales at opleve den vidunderlige stjernehimmel over dig inden du falder i søvn .

dag4Nyd den sidste dag i de unikke omgivelser .

I dag vil du vågne i en lille bugt nær landsbyen " Pilog " . Efter morgenmad kan man nyde en kajaktur eller en frisk dukkert i søen inden båden sejler sydpå til stedet , hvor vi skal afmønstre . Der serveres en lækker frokost på en lokal restaurant inden turen går tilbage til Bangkok , hvor vi ankommer først på aftenen . Der vil være et stop undervejs , hvor der kan handles lidt snacks . Der overnattes på : New Road Guest House .

Opsummering : Der er 3 overnatninger på husbåden i kahyt med toilet og bad . Husbåden rummer 4 pæne værelser med to store dobbeltsenge i hvert rum .

Der er mulighed for at opbevare eventuel overskydende bagage på servicekontoret i Bangkok , imens man er på husbåden .

Turen er baseret på udvalgte afgange og vi må lige forhøre os hos rejsebureauet .

Hvis man ønsker det kan man forlænge turen et par dage i River Kwai området i luksustelt eller blive sat af i Kanchanaburi og tage natbussen til Chiang Mai .

Og hvad så nu ? :

Efter at vi har spist morgenmad her på hotellet vil vi køre til Hua Hin ..... jeg tror vi booker vores " sædvanlige chauffør " .

Hua Hin skilt

Vi skal finde et hotel i Hua Hin som ligger tæt på en god strand og nogle lokale spisesteder , og vi har kig på nogle stykker , som vi lige skriver lidt om her på siden .Vi ved endnu ikke hvilket vi vælger .

Khao Takiab :

khao Takiab1

Stranden ved Khao Takiab

Området er kendt for en af de større atraktioner som ligger her - nemlig abebjerget . Og ellers kan man nyde den hvide og relativt ikke så turistede strandlinje , hvor vandsport , spisning på stranden og nogle enkelte solstole er dagsordenen her . Khao Takiabs fordel er, at du undgår de store turistsmængder som der er  i Hua Hin , mens du stadig er kun 10 minutters kørsel fra den pulserende kystby - HUA HIN .

hotel

overskrift hoteller Ban Chanchay

Vi har søgt på forskellige muligheder og der er enmer nok i området . Vil man bo billigt er der her en mulighed . Hotellet er 3-stjernet .

Banchanchay ny

Ban Chanchay

Faciliteter du vil elske

• 260 m fra stranden
  • Placeret i hjertet af Hua Hin
  • gratis wi-fi på alle værelser
  • aircondition

Hotellet her ligger i den billige ende af prisskalaen og ved direkte booking hos hotellet fåes værelserne fra 1550 bath pr. nat ( ca. 310 kroner ) .

Man kan booke hotellet på følgende mail : Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Men inden jeg booker direkte - så skal jeg lige checke jeg kan få hotellet til ved at booke på hotel.com eller en anden søgeside .....

Fra en bekendt har vi fået besked om at booke " værelse 209 " 9 .

Er man til lidt mere luksus - kommer der lige her en anden mulighed :

overskrift hoteller Baan Bayan Beach Hotel

Baan Bayan Beach Hotel ny

Baan Bayan Beach Hotel - 4-stjernet hotel

Baan Bayan Beach Hotel ny2

Pool og Strand ved dette hotel

Priserne er selvfølgelig lidt anderledes her og kan fåes fra 600 kroner per. nat .

Der er rigtig mange muligheder lige her i dette område og man bør lige bruge lidt tid på at kigge på søge-siderne inden man booker .... tjek lige dentte link :

Det var lidt af de tanker som vi går med omkring ferien i sommeren 2020 ...... spændende om det hele ender sådan .... 128 .

Siden er sidst opdateret i juli 2019

ihpone

Smilets land

ris og ros            forside 2 Skriv en kommentar til os :

Klik her

På forhånd tak

med venlig hilsen2

vigtigt2

Alle forældre med børn bør læse dette !!